لزوم تامین امنیت شغلی برای معلولان

رئیس بهزیستی شهرستان شهریار گفت: مجموعه مذکور به ادارات و کارفرمایانی که در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی برای معلولان اقدام می‌کنند، بسته‌های تشویقی و تسهیلات ویژه‌ای را ارائه می‌کند.

لزوم تامین امنیت شغلی برای معلولانعلی‌اصغر یوسف‌زاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: اشتغال حق معلولان است و مجموعه بهزیستی شهرستان شهریار نیز به ادارات و کارفرمایانی که در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی برای این گروه گام بر می‌دارند، بسته‌های تشویقی و تسهیلات ویژه‌ای را در حد توان و امکانات موجود فراهم می‌کند.

وی افزود: تامین بخشی از هزینه بیمه معلولان و ارائه تسهیلات بانکی به کارفرمایانی که اقدام به اشتغالزایی برای معلولان می‌کنند، از نمونه بسته‌های تشویقی مورد اشاره به شمار می‌رود.

یوسف‌زاده گفت: متاسفانه ذهنیتی نادرست در خصوص این گروه از جامعه (معلولان) وجود دارد که افرادی ناکارآمد هستند، در صورتی که در بسیاری از فرصت‌های شغلی، از توانمندی‌ها و استعدادهای قابل توجهی برخوردار هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار افزود: ضرورت تغییر این دیدگاه و ذائقه فرهنگی احساس می‌شود و باید با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی هرچه بیشتر، این ذهنیت نادرست اصلاح شود.

وی یادآور شد: آشتی بخش غیردولتی با معلولان یکی از اهداف اولویت‌دار مجموعه بهزیستی به شمار می‌رود و امیدواریم با فرهنگ‌سازی و همیاری رسانه‌ها، اداره کار، تامین اجتماعی و متولیان فرهنگی هدف مذکور به نحو مطلوبی محقق شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار