مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ملارد گفت: مجموعه مدیریت شهری ملارد در صورت تامین بستر مناسب و مورد نیاز احداث پارک‌ها، در کوتاهترین زمان با احداث بوستان سرانه فضای سبز را در افزایش خواهد داد.

*توسعه پارک‌های محله‌ای مستلزم تامین بستر مناسب است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ملارد گفت: مجموعه مدیریت شهری ملارد در صورت تامین بستر مناسب و مورد نیاز احداث پارک‌ها، در کوتاهترین زمان نسبت به احداث و بهره برداری از این طرح‌ها اقدام می‌کند.

هانیه فرنگی نسب مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نقش موثر پارک‌های محله‌ای در سرزندگی محلات شهری اظهار کرد: مجموعه سازمان پارک‌ها و فضای سبز ملارد با توجه به پشتیبانی‌های مستمر شورای شهر و شهرداری این منطقه از آمادگی کاملی در جهت احداث بوستان‌ها و پارک‌های محله‌ای برخوردار است.

وی افزود: لازمه چنین امری، تامین زمین و بستر مورد نیاز بوستان‌های محله‌ای است که با فراهم شدن آن در مقطع زمانی 10 تا 15 روزه قادر خواهیم بود نسبت به احداث و بهره برداری از این نمونه  پروژه‌ها وارد شویم.

فرنگی نسب یادآور شد: یکی از برنامه های اولویت دار این مجموعه احداث پارک 2 هکتاری در شرق سرآسیاب است که برای بهره برداری از آن بسیار مصمم هستیم.

*بازرسی‌های واحدهای صنعتی شهرستان ملارد با جدیت پیگیری می‌شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملارد گفت: بازرسی از واحدها و فعالیت‌های صنفی از عمده‌ترین اولویت‌هایی است که در حوزه اصناف در طول سال جاری عملیاتی خواهد شد.

علی امیری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به لزوم حمایت از مصرف‌کننده، تولید کننده و فعالان صنفی توامان با یکدیگر اظهار کرد: بازرسی از واحدهای صنفی از اولویت‌هایی است که بصورت جدی در سال جاری از سوی مجموعه‌های نظارتی اداره صنعت، معدن و تجارت پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه افزود: نکته قابل توجه در این بازرسی‌ها این است که علاوه بر حمایت از حقوق مصرف‌کننده باید نرخ گذاری‌ها به نحوی تعیین شود که حقوق معقول تولید کننده و فعالان صنفی را نیز تامین کند و باید از نگاه و رویکرد تک بعدی در نرخ‌گذاری ها و بازرسی‌ها پرهیز کرد.

امیدی یادآورشد: کار کارشناسی در عرصه نرخ گذاری اقلام از اولویت‌هایی است که همواره مد نظر قرار دارد و امیدواریم با تعامل مثبت و سازنده اتحادیه، اتاق اصناف، کمیسیون نظارت و دیگر دستگاه‌های زیربط در شهرستان، روند موفقیت‌های این منطقه (ملارد) در سه عرصه صنعت، معدن و تجارت همچون گذشته تداوم یابد.

*توسعه بدون نگاه آمایشی، مخرب است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان‌های ملارد و شهریار گفت: توسعه بدون نگاه آمایشی مخرب و زیان‌بار است و در واقع امر نگرش آمایشی است که عوارض و تبعات منفی را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد.

عزیز عبدلزاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان های شهریار و ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نقش حائز اهمیت رویکرد آمایشی در حصول توسعه پایدار، اظهار کرد: توسعه بطور طبیعی تغییراتی را در بستر و عرصه محیط زیست ایجاد می‌کند که لحاظ کردن نگاه آمایشی می‌تواند تبعات و عوارض زیست محیطی را به حداقل ممکن کاهش دهد.

وی در ادامه افزود:نگاه آمایشی است که نیازهای منطقه‌ای و نوع فعالیت‌ها در بستر جغرافیایی را مورد مطالعه قرار می‌دهد و منتج به اصولی‌ترین تصمیمات و اقدامات اجرایی در عرضه پیشرفت زیست محیطی می‌شود.

عبدلزاده گفت: دستاوردهای کوتاه مدت و مقطعی به قیمت قربانی کردن سلامت زیست محیطی، معقولانه نیست و باید همواره در تصمیمات و اقدامات اجرایی به عوارض بلند مدت آن توجه ویژه‌ای داشت.

وی یادآور شد: بارگذاری بیش از حدی که در شهرستان‌های ملارد و شهریار صورت می‌گیرد برای محیط زیست مخاطره آمیز است و امیدواریم با توجه به دغدغه ویژه دولت تدبیر و امید و توجه مضاعف رئیس جمهور به حوزه‌های زیست محیطی و همیاری مسئولان زیربط در سطح شهرستان به توفیقات سازنده‌ای در عرضه حفظ سلامت محیط زیست دست یابیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار