رئیس اداره محیط زیست شهرستان‌های ملارد و شهریار گفت: 1 هزار و 400 واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان‌های ملارد و شهریار فعالیت می‌کنند که نظارت و پایش آنها به‌طور مستمر و بر اساس اولویت بندی لحاظ شده، عملیاتی می‌شود.

فعالیت 1 هزارو 400 واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان‌های ملارد و شهریارعزیز عبدلزاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان‌های ملارد و شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های شهرستان‌های ملارد و شهریار، صنعتی بودن آن است و محصولات گوناگونی در بخش‌های مختلف اعم از فرآورده‌های کشاورزی، غذایی و صنعتی  در این مناطق تولید می‌شود.

وی افزود: اگرچه واحدهای صنعتی فعال نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی در این مناطق ایفاء می‌کنند اما در کنار این مؤلفه‌ها، عوارض زیست محیطی ناشی از فعالیت‌های صنعتی نیز همواره وجود دارد.

عبدلزاده بیان کرد: حدود 1 هزارو 400 واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان‌های شهریار( 800 واحد) و ملارد ( 600 واحد) فعالیت می‌کنند که نظارت و پایش مستمر از این مراکز همواره در دستور کار مجموعه محیط زیست شهرستان‌های متبوع قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان‌های ملارد و شهریار افزود: بخشی از این واحدها آلایندگی چندانی برای محیط زیست ندارند و صرفا تردد کارمندان و سوخت ناشی از حرکت خودروهای سبک و سنگین در این واحدها باعث بروز آلودگی می‌شود.

عبدلزاده گفت: اما برخی واحدها آلایندگی بسیاری برای محیط زیست ایجاد می‌کنند که کوره‌های زغال، ذوب سرب، ریخته‌گری و صنایع شیمایی  از نمونه‌های آن به شمار می‌رود.

رئیس اداره محیط زیست شهریار و ملارد یاد آور شد: اولویت گذاری‌های پایشی و نظارتی بر اساس نوع فعالیت  و حجم آلایندگی تنظیم و رده بندی می‌شوند که بصورت مکرر و در فصول مختلف سال با اخذ نمونه برداری فعالیت‌هایشان مورد نظارت و سنجش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار