رئیس بهزیستی شهرستان شهریار گفت: برابری فرصت‌ها و امکان بهره‌گیری از امکانات شهری برای افرادی که با ناتوانی‌های جسمی و معلولیت مواجه هستند از جدی‌ترین دستور کارهای مجموعه بهزیستی این شهرستان محسوب می‌شود.

علی‌اصغر یوسف‌زاده، رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: مناسب‌سازی شهرها یکی از الزامات اساسی در اصول شهرسازی به شمار می‌رود که باید به طور جدی از سوی مسئولان زیربط و مدیران شهری مدنظر قرار گیرد.


وی افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان، مراکز تفریحی، بانک‌ها و... باید به نحوی طراحی شود که امکان بهره‌گیری معلولان، سالمندان و افراد ناتوان جسمی و حرکتی در آن فراهم شود.

یوسف‌زاده عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف ما در شهرستان شهریار توانمندسازی معلولان و برابری فرصت‌ها برای این گروه است که البته تحقق این هدف، مستلزم همیاری تمامی دستگاه‌ها و نهادهای زیربط است.


رئیس بهزیستی شهرستان شهریار گفت: کارشناسان حوزه مناسب‌سازی بهزیستی عزم خود را برای فراهم شدن چنین امکانی استوار کرده‌اند و رایزنی‌ها و مذاکرات با نهادهای تصمیم‌گیر این شهرستان در دستور کار قرار دارد تا پیرو آن شرایط برای زندگی عادی گروه‌های آسیب‌پذیر و طیف‌هایی که با دلایل متعدد با نارسایی‌های حرکتی روبرو هستند، تسهیل شود.


یوسف‌زاده یادآور شد: در واقع باید چارچوبی طراحی شود تا صدور جواز ساخت یا پایان کار برای ساختمان‌های شهری و اداری منوط به اعمال نظر کارشناسان بهزیستی شود تا استانداردهای لازم برای بهره‌گیری معلولان و سالمندان در فضاهای ساختمانی به نحو مطلوب‌تری تأمین شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، شهریار ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار