با ساخت یک دستگاه آنکو‌باتور موقت پزشکان موفق به نجات جان یک نوزاد نارس 6 ماهه به طرز باور نکردنی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در یک حادثه بسیار عجیب و غیر عادی یک زن باردار که در یک مسافرت دریایی سوار بر کشتی کروز بوده است در ماه 6 بارداری با انقباضات شکمی و زایمان زودهنگام مواجه شده است.

کادر پزشکی کشتی توریستی نوزاد نارس را به زندگی بازگرداند + تصاویر

گفتنی است: پس از بروز خونریزی و زایمان ناگهانی پزشکان در ابتدا گمان می‌کردند که نوزاد پسر مرده است، اما پس از مشاهده ضربان قلب بسیار کم و تنفس نامنظم نوزاد بلافاصله اقدامات اولیه برای زنده نگه داشتن او را انجام داده‌اند.

کادر پزشکی کشتی توریستی نوزاد نارس را به زندگی بازگرداند + تصاویر

به دلیل عدم وجود دستگاه آنکوباتور در کشتی کادر پزشکی کشتی از وسایل مختلف، انواع پتو، دستگاه ثبت کننده ضربان قلب و ماسک اکسیژن تا رسیدن به نزدیکترین بندر استفاده کرده‌اند.

نوزادان نارس معمولا با خطر خفگی و عدم توانایی تنفس به دلیل عدم رشد کامل ریه تا قبل از 9 ماهگی مواجه هستند.

پزشکان کشتی با درست کردن یک دستگاه آنکوباتور موقت و تغییر حرکت کشتی به سوی بندری در کشور پوتوریکو وضعیت سلامت نوزاد را تثبیت کرده‌اند.

خوشبختانه به دلیل وجود ریه‌های قوی نوزاد زنده ماند و آن گاه با یک پرواز هوایی از بندر پورتوریکو به بیمارستانی در میامی منتقل شده و هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

پزشکان اعتقاد دارند تا ماه دسامبر که زمان اصلی به دنیا آمدن این نوزاد پسر به نام HAIDEN بوده است او باید در بیمارستان و در بخش NICU بستری بماند.

هنگام بدنیا آمدن کودک کشتی 16 ساعت از نزدیکترین بندر واقع در پورتوریکو فاصله داشته است.

پزشکان کشتی گمان نمی‌کردند نوزاد بیشتر از یک ساعت زنده بماند، اما در کمال تعجب نوزاد زنده مانده است.

پزشکان بیمارستان دانشگاه یوتا که این کودک در آن جا بستری است در هنگام تحویل گرفتن نوزاد شانس 10 درصدی برای زنده ماندن او در نظر گرفته بودند.

پزشکان هنوز به طور دقیق علت این زایمان زودرس را نمی‌دانند، اما پارامترهایی چون کم آبی بدن، تغییر ارتفاع، دمای متفاوت دریا و نیز وجود جزر و مد را در این حادثه موثر می‌دانند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار