صعود سراسری کوهنوردان کشورمان به قله درفک از 15 مهر در این منطقه صورت می‌گیرد.

 به گزارش خبرنگار حوزه سایر حوزه‌های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزش صعود سراسری کوهنوردان کشور به قله بالای 3 هزار متری درفک در استان گیلان را طی روزهای 17-15 مهر برگزار خواهد کرد.

هر استان 4 سهمیه(کوهنورد) و یک سرپرست را می‌تواند همراه داشته باشد داشتن بیمه، گواهی سلامت کیت‌های اولیه برای ورزشکار الزامی است.

** حادثه برای کوهنورد تهرانی در دماوند

یک کوهنورد تهرانی روز 10 مهر هنگام صعود به قله 6571 متری دماوند در منطقه بارگاه سوم دچار دل درد شدید می‌شود و به نیروهای امدادی و جستجو و نجات فدراسیون اطلاع داده می‌شود.

این اتفاق در ارتفاع 4000 متری رخ می‌دهد و با توجه به اینکه در این حالت هلی‌کوپتری نمی‌تواند پرواز کند در نتیجه با کمک نیروهای امدادی حاضر در منطقه فرد مصدوم به پایین و مداوا، منتقل می‌شود.

این موضوع نشان می‌دهد که اتفاقاتی نظیر سقوط و گم‌شدن از مسیر صعود و نبود شرایط مناسب جوی مختص این رشته ورزشی نیست و حوادثی چون شرایط فیژلوژیک فرد که ممکن است تحت تاثیر کمبود اکسیژن و کاهش هوا دچار بیماری‌های داخلی شود و جان کوهنورد را تهدید کند.

** تیمی که به خاطر مه مسیر خود را گم کرد
در همین رابطه گزارش دیگری وجود دارد که تیمی روز گذشته در البرز مرکزی به خاطر مه مسیر خود را گم می‌کنند که با راهنمای بارگاه سوم به مسیر خود باز می‌گردند.

** برگزاری مسابقات جام فجر در سال جاری
رقابت‌های سنگنوردی جام فجر هر ساله در یکی  از شهرهای کشورمان برگزار می‌شود که امسال نیز با فراخوانی که فدراسیون داده است میزبانی این رقابت‌ها مشخص خواهد شد.
این مسابقات در 3 رده سرعت، بولدرینگ و سر طناب برگزار می‌شود.

** علاقه حداکثری به سنگنورد در کشور

رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی در این مورد تاکید کرد: علاقه‌مندان سنگنوردی در سطح کشور خیلی زیاد است در رقابت‌های قهرمانی که شهریور سال جاری در تهران برگزار شد 700 نفر سهمیه داشتند و اگر سهمیه‌بندی نبود چه بسا تعداد شرکت کنندگان بیشتر از این می‌بود و این نشان علاقه حداکثری جوانان به این رشته ورزشی است.

** کمبود سالن تخصصی برای سنگنوردان

زارعی در این خصوص افزود: برای علاقمندان کثیری که سنگنوردان دارد سالن اختصاصی یک نیاز اساسی است و متاسفانه در این خصوص ما کمبود سالن داریم که باید ساخته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار