مجهزترین و کامل ترین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی بیماری ام اس در اصفهان افتتاح شد .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید حمید بحرینیان بیان داشت: قبل از احداث این مکان تصمیم بر این گرفته شد تا مرکزی راه اندازی کنیم که بیماری ام اس را از نظر علمی و پژوهشی مورد بررسی قرار گیرد که خوشبختانه زمین این مکان توسط عموی محروم بنده محمد بحرینیان خریداری شد و سال گذشته روز عید نیمه شعبان کلنگش به زمین زده شد.

عضو هیات مدیره انجمن ام اس اصفهان تاکید کرد: این مکان به یاری خداوند منان و همکاری بسیاری از خیران به بهره برداری رسیده است، اما این مکان نیاز به امکانات و تجهیزات مناسبی می باشد که خیران باید در این راه ما را یاری کنند.

پس از صحبت های بحرینیان کلیپی از مراحل ساخت مرکز علمی و تخصصی ام اس به نمایش گذاشته شد.

مسعود اعتمادی فر مدیرعامل انجمن خیریه ام اس اصفهان وفوق تخصص مغز و اعصاب پیرامون تاریخچه بیماری ام اس توضیحاتی ارائه داد و بیان داشت: این بیماری به 400،500 سال پیش بر می گردد که سیر صعودی پس از جنگ جهانی دوم داشت که در کشورهای اروپایی و آمریکایی رواج داشت و پس از آن در کشورهای دیگر دیده شد.

وی ادامه داد: انجمن های بیماری ام اس از 14 سال پیش در کشور ما تشکیل شد و در این زمینه انجمن ها و دانشگاه ها خوب عمل کردند، این بیماری بیشتر در بین بانوان و دختر خانم های جوان یافت می شود.

مسعود اعتمادی فر تصریح کرد: ما زمانیکه دیدیم دختران شهرمان که دخترهای خودمان محسوب می شوند به این بیماری دچار می شوند خیلی ناراحت شدیم، با آمدن در صحنه و تشکیل انجمن و با آموزش خوب، تشخیص این بیماری خیلی سریع و بالای 99 درصد شد.

مجهزترین وکامل ترین مرکزآموزشی،پژوهشی ودرمانی بیماری ام اس درخیابان شهیدباهنراصفهان افتتاح شد . 



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.