مجهزترین مرکز درمانی -پژوهشی سرطان در مشهد با عنوان مهر رضوی در بیمارستان رضوی مشهد افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ رییس مجهزترین مرکز درمانی-پژوهشی سرطان گفت: این مرکز شامل قسمتهای بالینی، تحقیقاتی، پیشگیری و اداری و بخشهای تشخیصی و درمانی نظیر سونوگرافی، ماموگرافی، پت اسکن، رادیولوژی، انکولوژی، مراکز مشاوره و تغذیه، روان درمانی، بازتوانی، آزمایشگاه و کلینیکهای فوق تخصصی است.

 پروفسور علی گرجی با بیان اینکه کلینیکهای فوق تخصص سرطانهای پروستات، گوارش و مغز و اعصاب در مرکز آموزش، غربالگری، تشخیص و درمان سرطان بیمارستان رضوی دایر شده اند گفت: ایجاد کلینیکهای سرطانهای پستان و دهانه رحم نیز در آینده نزدیک صورت می گیرد.

وی ضمن بیان اینکه توجه به درمان های حمایتی و روانشناسی از اهمیت بسزایی در مرکز مهر رضوی برخوردار است زیرا تمامی نیازهای درمانی و تشخیصی بیماران سرطانی در این مرکز انجام می شود ادامه داد: با راه اندازی این مرکز برجسته در کلانشهر مذهبی مشهد بین 20 تا 30 درصد هزینه های بیماران سرطانی ناشی موازیکاری در تشخیص و درمان، کاهش می یابد.

رییس بیمارستان فوق تخصصی رضوی هم در این مراسم با اشاره به اینکه طی دو دهه آینده تعداد مبتلایان به سرطان در جهان به 22 میلیون نفر خواهد رسید که این آمار نگران کننده است خاطرنشان کرد: ابتلا به انواع سرطانها در کشور به دلایل مختلف نسبت به سه دهه گذشته از رشد فزاینده ای برخوردار است لذا برنامه های پیشگیری و غربالگری برای مقابله با این بیماری بسیار اهمیت دارد.

دکتر سعید هاشم زاده با بیان اینکه برنامه های هفته آگاهی سرطان بیمارستان رضوی از 11 تا 17 مهر ماه انجام می شود اظهار داشت: برگزاری نخستین کنگره بین المللی روانشناسی سرطان، برپایی دوره آموزشی خود معاینه گری در پیشگیری از سرطان پستان و پیاده روی نمادین با هدف پیشگیری از سرطان از برنامه های هفته سرطان در این بیمارستان است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.