عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: انتظار این بود که دولت مانند موضع قاطعانه رهبر انقلاب عکس‌العمل و واکنش مقتدرانه نشان دهد و متناسب با شان مناسک جهانی حج و اقتدار بین‌المللی جمهوری اسلامی، دیپلماسی مقتدرانه اتخاذ کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیپلماسی ضعیف دولت در مواجه با فاجعه منا اظهار داشت: در این 36 سال عربستان سعودی منشا فتنه، جنایت و کانون اصلی بحران‌های منطقه‌ای و هم‌پیمانان آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.

آیت‌الله کعبی با اشاره به مبنای حکمت، مصلحت و عزت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ادامه داد: متأسفانه عربستان از سیاست حکمت‌آمیز و برادرانه جمهوری اسلامی به نفع ماجراجویی خود در منطقه استفاده کرده است.

عضو جامعه مدرسین با بیان این که حادثه جانکاه منا نشان داد که سعودی‌ها زبان منطق و حکمت و برادری جمهوری اسلامی را نمی‌شناسند، یادآور شد: آن‌ها همواره از ادبیات کینه‌توزانه، ماجراجویانه و جاهلانه و نیز تحریک‌آمیز استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: دولت سعودی خویشتن‌داری جمهوری اسلامی را به معنای دست بسته بودن ایران تفسیر کرده در حالی که غرش اقتدارآمیز رهبر انقلاب به سعودی‌ها نشان داد که زبان جمهوری اسلامی در کنار زبان برادری و حکمت می‌تواند در صحنه دیپلماتیک مطرح شود طوری که دست جمهوری اسلامی دست بالایی باشد.

آیت‌الله کعبی تاکید کرد: انتظار این بود که دولت مانند موضع قاطعانه رهبر انقلاب عکس‌العمل و واکنش مقتدرانه نشان دهد و متناسب با شان مناسک جهانی حج و اقتدار بین‌المللی جمهوری اسلامی، دیپلماسی مقتدرانه اتخاذ کند.

وی افزود: موضع‌گیری دولت و دیپلماسی مقتدرانه باید باعث استیفای حقوق حجاج مظلوم شده و باعث عقب‌نشینی سعودی شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.