"محمود عباس" رئیس حکومت خودگردان فلسطین روز چهارشنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: تا زمانی که اسرائیل ازانجام توافقنامه‌های امضا شده با ما سرباز زند، ما نیز به تعهدات خود عمل نخواهیم کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود عباس در این سخنرانی رژیم صهیونیستی را به نقض توافقنامه 1994 اسلو و نادیده گرفتن آن متهم کرد و گفت: از این رو، ما اینجا اعلام می‌کنیم که تا زمانی که اسرائیل از انجام این توافقنامه‌هایی که با ما امضا کرده، طفره برود و تا زمانی که ساخت و سازها در شهرک‌ها را متوقف نکند و زندانیان فلسطینی را آزاد نکند، چاره‌ای جز تاکید بر این که ما نیز به این تعهدات عمل نخواهیم کرد، برای ما باقی نمی‌گذارد.
 
وی افزود: ازاین رو، ما اعلام می‌کنیم که نمی‌توانیم بخشی از این توافقنامه باشیم و اسرائیل باید به همه مسئولیت‌هایش به عنوان یک قدرت اشغالگر عمل کند... ما به این توافقنامه‌ها پایبند نیستیم و اسرائیل باید مسئولیت کامل آن را بپذیرد.
 
رئیس حکومت خودگردان فلسطین گفت: اسرائیل به محاصره غزه ادامه می‌دهد و درد و رنج مردم ما را عمیق‌تر می‌کند. این به منزله سرپیچی از قطعنامه‌های سازمان ملل و توافقنامه‌های امضا شده بین فلسطین و اسرائیل است.
 
وی با بیان نقل قولی از مصاحبه "اسحاق رابین" در سال 1967 که از جوامع یهودی در جودا و سامریه به عنوان "سرطان" یاد کرده بود، از جامعه بین الملل خواست تا اسرائیل را برای توقف ساخت و سازها در این مناطق تحت فشار بگذارد.
 
وی گفت: ما پاسخ ظلم و ستم اسرائیل را با ظلم وستم نمی‌دهیم بلکه ما برای صلح و آرامش تلاش می‌کنیم.
 
منبع: ایرنا
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.