استاندار اردبیل گفت: با پیگیری‌های انجام شده صادرات محصول سیب‌زمینی از استان اردبیل به کشور عراق افزایش می‌یابد و کشاورزان منطقه نگران وضعیت بازار سیب‌زمینی نباشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش با بیان اینکه در سال‌های اخیر در صادرات و فروش سیب‌زمینی از استان اردبیل با مشکلاتی روبه‌رو بودیم افزود: امسال دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا سیب‌زمینی کاران استان دغدغه‌ای در مورد وضعیت بازار این محصول و فروش آن نداشته باشند و بحران سال گذشته سیب‌زمینی در اردبیل دیگر تکرار نشود.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان و اتحادیه سیب‌زمینی کاران باید تدابیر ویژه‌ای برای صاردات سیب‌زمینی و برطرف کردن دغدغه کشاورزان انجام دهد چرا که سیب‌زمینی یکی از محصولات استراتژیک کشور بوده و باید در این راستا همگان تلاش خود را برای حمایت از تولیدات داخلی به کار گیرند.

استاندار اردبیل افزود: کشور عراق می‌تواند به عنوان یکی از بازارهای اصلی محصول سیب‌زمینی استان اردبیل باشد و نیاز است در این راستا کشاورزان و صادرکنندگان با تعامل و برنامه‌ریزی مناسب بتوانند از این بازار برای صادرات محصول خود به نحو احسن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه صادرات محصول سیب‌زمینی به کشور آذربایجان نیز هم‌اکنون روند صعودی به خود گرفته است بیان کرد: تاکنون 7 هزار تن محصول سیب‌زمینی به کشور آذربایجان صادر شده است که امید داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی صادرات سیب‌زمینی به این کشور نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.