مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت : برداشت این محصول از ابتدای مهر ماه آغاز شده و تا اواخر آبان ماه در این شهرستان به طول می انجامد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه حسینی افزود: سیب بیشترین محصول تولیدی در باغهای شهرستان اشنویه به شمار می رود و پیش بینی می شود امسال بیش از 91 هزار تن محصول در این شهرستان برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش دارد.

وی مساعد بودن شرایط آب و هوایی ، استفاده به موقع باغداران از سموم دفع آفات و توجه به توصیه های کارشناسان را از جمله دلایل افزایش تولید محصول سیب در این شهرستان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: سیب تولیدی در این شهرستان که بیشتر در دو نوع رد و گلدن و سایر ارقام خارجی است که به علت کیفیت مطلوب ، قابلیت انبارداری خوب و امکان حمل و نقل مناسب یکی از محصولات صادراتی به خارج از کشور به شمار می رود.

حسیتی اظهارکرد: در طول مدت برداشت و بسته بندی این محصول برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم در این شهرستان شغل ایجاد می شود.

وی همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت ذخیره سازی این محصول در شهرستان اشنویه گفت: امسال چهار سردخانه جدید با ظرفیت 15 هزار تن به مجموع ظرفیت سردخانه های این شهرستان افزوده شده است.

حسینی بیان کرد: هم اکنون تعداد سردخانه های این شهرستان به 15 سردخانه و ظرفیت آنها به 70 هزار تن رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه ادامه داد: در شهرستان اشنویه بیش از ده هزار هکتار باغ میوه وجود دارد که هفت هزار و 500 هکتارآن باغ سیب و مابقی گیلاس و سایر درختان هسته دار را شامل می شود.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.