دبیر اجرایی جشنواره خرما و زندگی از برگزاری نخستین جشنواره استانی خرما و زندگی در 12 مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حسین آبسالان هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی و تبیین نقش این ماده باارزش غذایی در سبد تغذیه خانواده ها عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در حاشیه این جشنواره برنامه های فرهنگی ، موسیقی زنده ، صنایع دستی مرتبط با خرما برای عموم بازدیدکنندگان نمایش داده می شود.

آبسالان به نقش و جایگاه خرما در معیشت ، فرهنگ و سبد غذایی خوزستانی ها اشاره و تصریح کرد: خرما هزاران سال است که با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این خطه گره خورده و با زندگی آنان عجین شده است از این رو برپایی چنین جشنواره هایی می تواند به بهبود همه جانبه وضعیت خرما در استان کمک کند.

دبیر اجرایی جشنواره خرما و زندگی با بیان اینکه زمانی خوزستان تولید کننده نخست در کشور محسوب می شد اذعان داشت:  هم اکنون پس از بوشهر رتبه دوم تولید خرما در کشور را دارد.
حسین آبسالان با اشاره به اینکه در حال حاضر 94 نوع خرما در خوزستان تولید می شود و در سطح جهان جایگاه ویژه ای دارد افزود: سالانه حدود 140 هزار تن خرما در استان تولید می گردد.

وی به وجود حدود 4 میلیون اصله نخل بارور و غیربارور در سطح حدود 60هزار هکتار در سطح استان اشاره کرد و افزود: آبادان، خرمشهر، اروندکنار، شادگان، بهبهان و اهواز از مناطق مهم تولید خرما در خوزستان به شمار می روند.

این مقام مسئول بیان داشت: سالانه حدود 60هزار تن خرمای بسته بندی شده با رعایت استاندارد و موازین بهداشتی از خوزستان صادر می شود.

گفتنی است این جشنواره از 12 تا 15 مهرماه با حضور استاندار خوزستان برپا خواهد شد.

شوری آب در نخیلات جنوب خوزستان از چالش های مهم تولید خرما در استان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.