رئیس مرکز لرزه نگاری کشور از راه‌اندازی شش‌ ایستگاه لرزه نگاری جدید در کشور توسط موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران خبر داد.

علی مرادی رئیس مرکز لرزه نگاری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان دگفت: در شش ماه نخست امسال مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران،‌شش ایستگاه لرزه نگاری جدید در کشور نصب و راه‌اندازی کرده است.

رئیس مرکز لرزه نگاری کشور ادامه داد: این ایستگاه با توجه به وظیفه ملی ثبت و اعلام زمین لرزه‌های کشور برای پوشش بهتر کشور برای زلزله‌نگاری توسط مرکز لرزه‌نگاری کشور راه‌اندازی شده‌اند.

مرادی گفت: ایستگاه‌های جدید که ایستگاه‌های (باند پهن) هستند در حوالی شهرهای سیستان و بلوچستان، جیرنده،‌ رضوانشهر و رشت در استان گیلان و تربت جام در استان خراسان راه‌اندازی شده‌اند تا براساس برنامه این مرکز پوشش بهتری از چشمه‌های زمین لرزه در کشور ارایه دهند.

رئیس مرکز لرزه نگاری کشور در پایان خاطر نشان کرد: موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران‌، علاوه بر نصب و راه‌اندازی ایستگاه های جدید برنامه ارتقا و بروز رسانی تمامی ایستگاه‌های قدیمی را نیز در حال اجرا دارد و طی شش ماه گذشته چهار ایستگاه لرزه‌نگاری در استان‌های خراسان رضوی،‌ تهران، آذربایجان شرقی با تجهیزات مدرن ارتقاء پیدا کرده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار