مقامات آلمانی از کمپانی خودروسازی فولکس واگن خواستند در یک بازه زمانی مشخص، برنامه خود را برای کاهش آلاینده‌های محیط زیست ارائه دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ سازمان حمل و نقل موتوری فدرال آلمان از مقامات کمپانی خودروسازی فولکس واگن خواست در ضرب العجل تعیین شده تا 7 اکتبر (15 مهر) برنامه دقیق و روشنی از چگونگی کاهش آلاینده‌های محیط زیست خودروهای دیزلی خود ارائه دهند.

سازمان حمل و نقل موتوری فدرال آلمان همچنین از مقامات فولکس واگن خواست تمهیدات لازم را برای برطرف کردن مشکل آلایندگی خودروهای دیزل که در حال تولید هستند، بکار بندند. هم راستا با حصول اطمینان از آلاینده نبودن مدل‌های جدید، مشکل و نقص مدل‌های قدیمی نیز برطرف شود. درصورتیکه کمپانی فولکس واگن از قبول این درخواست امتناع ورزند، مدل‌های آلاینده از سطح بازار جمع‌آوری می‌شود و جلوی فروش مدل‌های جدید نیز گرفته می‌شود.

سازمان حفظ محیط زیست آمریکا هفته گذشته فاش کرد نرم افزاری که در مدلهای دیزلی 2009 تا 2015 (1387 تا 1394) خودروهای فولکس واگن بکار رفته است، در زمان انجام تست‌های آلایندگی موتورها، آلایندگی کمتر از سطح واقعی را نشان می‌دهد. این سازمان فولکس واگن را متهم کرد نرم افزار فریبکار را در 482 هزار دستگاه خودروی به فروش رفته در آمریکا نصب کرده است. اندکی بعد فولکس واگن اذعان کرد این نرم افزار در 11 میلیون دستگاه خودروی دیزلی در جهان وجود دارد و برای پوشش هزینه‌های مربوط به این رسوایی، 6.5 میلیارد یورو (7.2 میلیارد دلار) هزینه کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار