خودروهای ساخت شرکت فولکس واگن از ژانویه فراخوان می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز؛ "ماتیاس مولر،" مدیرعامل جدید شرکت فولکس واگن، اعلام کرد: برنامه فراخوان خودروهای این شرکت برای رفع اشکال در سامانه تشخیص آلایندگی موتورهای دیزلی، از ماه ژانویه آغاز خواهد شد.
 

مولر در ادامه گفت: شرکت در نظر دارد تا نقض فنی این موتورها را تا پایان سال ۲۰۱۶ برطرف کند.
سخنگوی شرکت فولکس واگن نیز اعلام کرد: در مورد زمان‌بندی و برنامه اصلاح نقص فنی خودروهای فروخته شده در آمریکا لازم است با سازمان حفاظت از محیط زیست این کشور هماهنگی‌های لازم به عمل آید.
سازمان‌های نظارت بر مقررات کاهش آلودگی هوا در آمریکا ماه گذشته اعلام کرد دستکاری عمدی در سامانه تشخیص آلایندگی 11 میلیون خودرو دیزلی تولیدی شرکت فولکس واگن باعث شده است نتیجه آزمایش تعیین میزان آلودگی این موتورها کمتر از میزان واقعی نشان داده شود.

انتشار تقلب عمدی شرکت برای فریب سازمان‌های تشخیص میزان آلایندگی باعث کاهش چشمگیر ارزش سهام این شرکت و کناره‌گیری مدیرعامل آن شد.
 
به گفته ماتیاس مولر، فقط تعداد انگشت‌شماری از کارکنان شرکت در برنامه تقلب سامانه  تشخیص آلایندگی موتورها دست داشتند. او تاکید کرد "مارتین وینترکورن،" مدیرعامل سابق شرکت، در جریان این ماجرا قرار نگرفته و آن را تایید نکرده بود.

وی با تایید اینکه رسوایی اخیر به اعتبار و شهرت فولکس واگن، به عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی جهان و نماد اطمینان به تولیدات آلمان آسیب رسانده، پیش‌بینی کرد تا دو یا سه سال دیگر، این شرکت جایگاه همیشگی و درخشندگی خود را در جهان باز خواهد یافت.

فولکس واگن در کنار تویوتا از ژاپن و جنرال موتورز از آمریکا در سه رده اول جهانی برترین خودروسازان قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار