یک رستوران چینی در اقدامی عجیب، مبلغی را با عنوان «بهای هوای پاک» از مشتریان خود دریافت می‌کند.

هزینه هوای پاک در صورت‌حساب‌ مشتریان یک رستوران‌ چینی
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، خبرگزاری دولتی چین روز سه‌شنبه اعلام کرد در شرق این کشور در استان «جیانگسو،» رستورانی به صورتحساب هر مشتری مبلغ یک یوآن (15 سنت) به عنوان «بهای هوای پاک» اضافه کرد. با انتشار این خبر، بحث بر سر اینکه آیا هوای پاک حق اساسی مردم است و یا این اقدام مسئولان رستوران درست است و آنها به دلیل هزینه کردن برای تصفیه هوا مُحِق هستند، بالا گرفته است.

در گزارش شین‌هوا، خبرگزاری رسمی، چین آمده است: هوا یک منبع طبیعی و ضروری برای ادامه حیات بشر است و رستوران‌ها مؤظفند محیطی تمیز برای مشتریان خود فراهم کنند. در این گزارش با اشاره به اقدام رستوران مذکور آمده است: این رستوران هفت روز فرصت دارد بند مربوط به «بهای هوای پاک» را از صورت‌حساب‌های خود حذف کند.

در این میان عده‌ای نیز روش جایگزین برای آن پیشنهاد کرده اند. به عقیده آنها تعیین بها برای هوای پاک کار منطقی نیست و باید کسانی که هوا را آلوده می‌کنند، جریمه شوند. چین جزء آلوده‌ترین کشورهای جهان از نظر کیفیت هوا به شمار می‌رود، به گونه‌ای که شاخص‌های هواشناسی روز سه‌شنبه در استان «جیانگسو،» میزان ذرات ریز معلق در هوا را 2.5 PM نشان می‌داد. این میزان 10 برابر بیش از عدد تعیین شده از سوی سازمان بهداشت جهانی است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار