سوئیس به صورت موقت، فروش همه خودروهای دیزلی ساخت شرکت فولکس واگن را ممنوع اعلام کرد.

سوئیس فروش خودروهای دیزلی فولکس واگن را ممنوع کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری تلویزیونی بی بی سی، سوئیس فروش همه خودروهای دیزلی ساخت شرکت فولکس واگن را، که در آزمون میزان آلایندگی آنها از یک نرم افزار فریب دهنده استفاده شده است ، در این کشور ممنوع کرد. 

این جدیدترین ضربه ای است که بر این خودروساز آلمانی پس از اعتراف آن مبنی بر نصب این نرم افزار بر روی 11 میلیون دستگاه از خودروهای دیزلی فولکس واگن در سرتاسر جهان ، وارد می شود. 

فولکس واگن اعلام کرده است فقط تعداد اندکی از کارکنان این شرکت مسئول فریبکاری در آزمون میزان آلایندگی بوده اند که در چارچوب تحقیقات فعلا از کار برکنار شده اند. اما دولت آلمان اعلام کرده است فولکس واگن در خود این کشور نیز نتیجه آزمون میزان آلایندگی سه میلیون خودرو را دستکاری کرده است که رقمی بسیار بیشتر از آمریکاست، که بحران کنونی از آنجا شروع شد. 

سوئیس نیز در اقدامی غیرمعمول فروش برخی خودروهای فولکس واگن را در این کشور ممنوع کرده است. این بحران به اعتبار فولکس واگن در زمینه تولید خودروهای خانوادگی پاک و سازگار با محیط زیست لطمه زده است.

 اکنون قرار است مقررات و آزمون های سختگیرانه تری برای میزان آلایندگی خودروهای فولکس واگن در آمریکا و اروپا وضع شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار