سازمان ملل از شرکت خودروسازی فولکس واگن به علت تقلب در تست‌های میزان تولید آلایندگی خودروهایش، به شدت انتقاد کرد.

سازمان ملل تقلب فولکس واگن را وحشتناک خواندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، سازمان ملل، اعتراف شرکت خودروسازی فولکس واگن به تقلب در تست‌های میزان تولید آلایندگی خودروهای این شرکت را «بسیار وحشتناک» توصیف کرده است.

این شرکت آلمانی برای اینکه معاینه‌های میزان آلایندگی را پشت سر بگذارد 11 میلیون خودروی خود را به دستگاهی برای تقلب در این آزمون‌ها مجهز کرده بود.

استفان دویاریچ، سخنگوی سازمان ملل، روز سه شنبه گفت: «صنایع خودروسازی باید در تمامی اقدامات بخش خصوصی به منظور مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک کند.»

دویاریچ افزود: «امیدوارم شرکت فولکس واگن تمام و کمال همکاری کند و این مورد را برطرف کند.»

مارتین وینتر کورن، مدیر اجرایی فولکس واگن، که بابت این رسوایی عذرخواهی کرده؛ اما روز سه شنبه اعلام کرد از سمت خود استعفا نخواهد کرد.

در پی این رسوایی، شرکت آلمانی فولکس واگن علاوه بر تحمل جریمه، هزینه باز پس‌گیری خودروهای دستکاری شده و سقوط ارزش سهام، حال با تشکیل پرونده‌ای در وزارت دادگستری آمریکا مواجه شده است.

مقامات آمریکایی روز جمعه اعلام کردند این شرکت آلمانی در خودروهای دیزلی خود از نرم‌افزار ویژه‌ای استفاده کرده که در هنگام معاینه فنی میزان آلایندگی تولید شده را کمتر از اندازه واقعی نشان می‌دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار