در 6ماه نخست امسال هزار و 805 بار تلفن 125 آتش نشانی به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت در مانور آتش نشانی و خدمات ایمنی که صبح امروز با همکاری 60 نفر از آتش نشانان و امدادگران اورژانس 115، امداد گاز، امداد برق، نیروی انتظامی، ستاد بحران و شرکت امداد ناجی در مسکن مهر رشت برگزار شد گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه امدادگران و آتش نشانان شهر باران هزار و 805 حریق و حادثه را اطفاء و امدادرسانی کردند.

علی مقصودی با اشاره به اینکه میانگین زمان حضور آتش نشانان به محل حادثه 4 دقیقه و 36 صدم ثانیه است افزود: این مدت زمانی نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 40 ثانیه کاهش یافته است. وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت درحال حاضر 11 ایستگاه فعال دارد افزود: این در حالی است که بر اساس آمار وزارت کشور این ایستگاه ها باید به تناسب جمعیت شهر رشت 15 تا 17 ایستگاه باشد که در تلاشیم تا با برنامه ریزی و تخصیص به موقع اعتبار تا 3 تا 4 سال آینده بتوانیم این ایستگاه ها را احداث و راه اندازی کنیم.

مقصودی همچنین از کمبود 150 نیروی انسانی در این سازمان خبر داد و افزود: امیدواریم تا با اجرای برنامه ریزی مدون زمینه جذب این افراد را هرچه زودتر فراهم کنیم و بتوانیم خدمات مطلوبتری به شهروندان در هنگام حادثه ارائه دهیم.

شهروندان می توانند در صورت حریق و یا حادثه در هر ساعت از شبانه روز با سامانه 125 تماس گرفته و از خدمات رایگان آتش نشانی و خدمات ایمنی برخوردار شوند

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.