عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: اجرا نشدن مصوبات مربوط به قانون عفاف و حجاب از سوی سازمان‌های مربوطه راه قانون‌گریزی را به روی برخی اصناف نیز باز کرده است و موظف به پاسخگویی هستند.

حسین آذین، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با طرح صیانت از عفاف و حجاب اظهار کرد: به منظور گسترش فرهنگ عفاف و حجاب راهکارهای اجرایی با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دی‌ماه سال 84 ابلاغ شد.

وی در ادامه افزود: این مصوبه طی دو جلسه و با حضور نماینده‌های 26 دستگاه دولتی از قبیل سازمان میراث فرهنگی، قوه قضائیه، شهرداری و ... توسط کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل نود اجرایی و هر یک گزارشی از عملکرد مربوطه به دستگاه خود را ارائه دادند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گزارشات ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی، متأسفانه اکثر اقداماتی که به منظور اجرای طرح عفاف و حجاب صورت گرفته کارآمد نبوده است.

آذین در ادامه تأکید کرد: اجرای مناسب راهکارهای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، نیازمند به کارگیری عزم و اراده‌ای جدی از طرف مسئولان ذیربط است.

وی در ادامه افزود: علی‌رغم تمام اقداماتی که برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به وسیله‌ سازمان‌های مربوطه انجام شده، گزارشات حاکی از عدم اجرای صحیح این طرح به طور مساوی در بین آقایان و بانوان است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رعایت عفاف و حجاب تنها مربوط به قشر خاصی همچون زنان نیست بلکه در برگیرنده همه‌ی افراد جامعه بوده و نباید روی جنسیت مذکر یا مؤنث بودن متمرکز شود.

آذین در پایان تأکید کرد: اجرایی شدن فرهنگ عفاف و حجاب بخشی از وظایف دستگاه‌های دولتی چون شهرداری، قوه قضائیه و ... است، در این میان قانون‌گریزی برخی اصناف مربوطه سبب عدم اجرای صحیح این طرح می‌شود و موظف به پاسخگویی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار