مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع طالقان جان 50 کل و بز را گرفت.

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تلفات طاعون در بین کل و بزهای منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع طالقان اظهار داشت: تاکنون به طور تقریبی آمار تلفات طاعون در منطقه حفاظت شده و طالقان به 50 رأس کل و بز رسیده و گروه‌های حاضر در منطقه در حال انجام پایش‌های مربوطه هستند.

وی در خصوص اقدامات پیشیگیرانه انجام شده گفت: واکسیناسیون کلیه دام‌های طالقان، خروج دام‌هایی که فصل چرای آن‌ها به اتمام رسیده، سوزاندن لاشه دام‌ها، امحای بهداشتی آن‌ها و ضدعفونی کردن آبشخورها از اقدامات انجام شده برای کنترل و پیشگیری این ویروس بین دام‌ها بوده است.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز در خصوص شیوع بیماری طاعون بین دام‌های استان‌های مختلف تصریح کرد: عدم ثبات حیات وحش در نقاط ثابت و ترد آن‌ها در مرز استان‌ها عدم تفکیک مراتع و دام‌های اصلی با شکارگاه‌ها و حیات وحش و ویروسی بودن این بیماری از دلایل شیوع آن در بین دام‌های استان‌ها است.

گفتنی است منطقه شکار ممنوع طالقان با 3000 گونه کل و بز در بخش البرز جنوبی واقع در استان البرز جز مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست این استان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار