یکی از اعضای خانواده حجاج بیت الله الحرام گفت: حج امسال خون به جگرمان کرد و کشته های مکه را چه کسی پاسخ می‌دهد؟

عضو خانواده یکی از حجاج در گفتگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  حج امسال خون به جگرمان کرد، خبرهای ناگواری که یکی پس از دیگری نه تنها خانواده من بلکه همه چشم انتطارانی را نگران میکرد، که پس از سال ها انتظار وچشم براهی عزیزانشان رابه حریم امن الهی روانه کرده اند، تا در حریم معبودشان روزهایی را آرام گیرند؛ اما حج امسال با آنچه که انتظارش را می‌کشیدیم فرق داشت حوادث پی در پی که در هر کدام عده ای از هموطنان و هم کیشانمان جانشان را از دست دادند خون به جگرمان کرد.

وی ادامه داد: خداوند به همه چشم انتطاران صبوری دهد، هنوز از شوکی که حادثه سقوط جرثقیل وارد کرده بود خارج نشده بودیم، که صبح روز گذشته با خبر وقوع حادثه ی ناگوار دیگری مواجه شدیم.

این عضو خانواده حجاج  بیت الله الحرام تصریح کرد:  کشته و زخمی شدن عده ای دیگر از زائران خانه خدا، شاید برای عده ای تنها خبر باشد اما برای ما لحظاتی پر از تنش، استرس و دلهره بود؛ لحظات را به انتظار شنیدن خبر مرگ و زندگی عزیزمان سپری کردیم، شماره تلفن هایی که برقراری ارتباط را مقدور نمیدانست، پس از یک ساعت مدیر کاروان خبر از سلامتی پدر و مادرم دادند.

وی ادامه داد:  ما  تا شنیدن صدای خودشان همچنان بی قرار بودیم و دلمان را با خانواده‌هایی همراه کرده بودیم که خبر کشته شدن عزیزشان را در خبرها می شنیدند، 1000کشته شده که 95نفر آنها از هموطنانمان بودند، صدای مادرم که گریه های پی در پی اش حکایت از رعب و وحشتی که بر اطرافش حاکم بود میداد و صدای محزون پدرم که همراهانش را از دست داده بود همراهانی که قرار بود یک ساعت دیگر به یکدیگر بپیوندند.

این عضو خانواده حجاج  بیت الله الحرام خاطرنشان کرد: هجوم تماس های خویشاوندان که همه سراسر اضطراب و نگرانی بود، و شمار کشته هایی که از 100به هزار نفر رسیده است، را چه کسی پاسخگوست؟ اندوه زائرانی که لحظه ها را از پی هم به امید باز گشت هر چه زودتر به سرزمینهایشان طی می‌کنند، را چه کسی پاسخگوست و امشب در دعای کمیلشان همین را طلب می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار