امیرعبداللهیان اعلام کرد

اعزام هواپیمای اختصاصی برای انتقال پیکر شهدای حادثه منا به ایران

معاون وزیر خارجه گفت: تا ساعات آینده و در اولین فرصتی که مراحل قانونی برای انتقال اجساد کشته شدگان حادثه مکه انجام شود، هواپیمای اختصاصی به عربستان برای بازگرداندن پیکرهای شهدا اعزام می‌شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه خبر، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه امروز (پنجشنبه) درباره حادثه منا گفت: در پی حادثه منا و کشته و مجروح شدن تعدادی از زائران ایرانی، به  دستور رئیس جمهور و وزیر امور خارجه بلافاصله ستاد ویژه‌ای برای اجرای تدابیر لازم در وزارت امور خارجه تشکیل شد.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: مسئولان ارشد مرتبط با این موضوع از جمله وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، جمعیت هلال احمر و مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) در این ستاد حضور دارند.

وی گفت: نحوه انتقال سریع شهدای حادثه منا به کشور و هماهنگی با ستاد مشابهی که زیر نظر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و سازمان حج و زیارت در مکه تشکیل شده و انجام پشتیبانی‌های لازم مهمترین موضوعات مورد بحث در این ستاد است.

امیرعبداللهیان همچنین به احضار کاردار عربستان سعودی به وزارت امورخارجه اشاره کرد و گفت: در پی این احضار، اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به بی توجهی برخی از دستگاه‌های اجرایی و ذیربط عربستان سعودی، همچنین سهل انگاری‌هایی که توسط دستگاه‌های ذیربط به وجود آمده به کاردار عربستان منتقل و بر مسئولیت جدی عربستان در تامین امنیت زائران ایرانی و همه کشورهای اسلامی تاکید شد.

وی افزود: برای انتقال سریع مجروحان این حادثه به بیمارستان‌ها، مقامات وزارت بهداشت عربستان سعودی باید اقدامات سریع و فوری به عمل آورند که در این زمینه هم هماهنگی‌های لازم با کاردار عربستان انجام شد.

امیرعبداللهیان گفت: تا ساعات آینده و در اولین فرصتی که مراحل قانونی برای انتقال اجساد کشته شدگان این حادثه در مکه مکرمه انجام شود، پرواز اختصاصی هواپیمایی هما به عربستان سعودی برای بازگرداندن پیکرهای این شهدای عزیز به میهن اسلامی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: حادثه ، منا ، مکه ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار