یک کارشناس سیاست خارجی گفت: وزارت خارجه با اهمیت بالایی مسائل حجاج را دنبال می‌کند.

"حسن هانی زاده" در گفتگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون حادثه کشته‌ و مجروح شدن حجاج در منا گفت: تشکیل ستاد پیگیری حادثه منا در وزارت خارجه نشان دهنده‌ اهمیتی است که دستگاه دیپلماسی برای بازماندگان و قربانیان این حادثه قائل است.
 
وی ادامه داد: وزارت خارجه با اهمیت بالایی مسائل حجاج را دنبال می‌کند اما این موضوع به تنهایی کفایت نمی‌کند. به همین جهت از طریق رایزنی با کشورهای اسلامی برای تشکیل یک شورای اسلامی در راستای تامین امنیت حجاج بیت‌الله الحرام باید رایزنی‌هایی صورت گیرد.
 
این کارشناس سیاست‌خارجه تاکید کرد: اگر این رایزنی صورت نگیرد عربستان باید تعهد دهد که امنیت حجاج را در آینده تامین کند. در غیر اینصورت باید شورایی با حضور کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی برای تامین امنیت حجاج تشکیل شود.

هانی ‌زاده افزود: عربستان سعودی به دلیل بی‌تدبیری و بی‌کفایتی نتوانسته امنیت حجاج را تامین کند و حوادثی که طی هفته‌های گذشته رخ داد نشان می دهد که رژیم عربستان به دلیل مشغول شدن در مسائل منطقه‌ای به ویژه یمن نتوانسته راهکارهای مناسبی را برای تامین امنیت حجاج بیابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: منا ، حجاج ، عربستان ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار