سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد نرخ امید به زندگی در میان زنان دانمارک و انگلیس پایین‌تر از دیگر کشورهای اروپایی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ مرگ و میر زنان در اروپا در پی ابتلا به انواع سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارشی بالاتر از سطح میانگین جهانی است. این موضوع در برخی کشورهای اروپایی شدت بیشتری دارد و موجب شده است امید به زندگی در میان زنان تعدادی از این کشورها کاهش یابد.

پایین‌ترین سطح امید به زندگی نزد زنان 15 کشور عضو اتحادیه اروپا  به دانمارک و انگلیس تعلق دارد. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: زنان انگلیسی که پس از سال 2011 (1389) متولد شده‌اند به طور میانگین امید به زندگی 82.7 سال دارند که پس از دانمارک پایین‌ترین نرخ امید به زندگی در میان دیگر کشورهای اروپایی است. این شاخص برای مردان انگلیسی بالاتر است و تفاوت چندانی با همسایگان اروپایی ندارد. زنان در کشورهای اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، پرتغال، سوئد، آلمان، هلند و یونان دارای امید به زندگی بیشتری نسبت به زنان دانمارکی و انگلیسی هستند. حتی در انگلیس ابتلای زنان به انواع بیماری‌های کشنده بیشتر از سایر کشورهای اروپایی است.

شهروندان انگلیسی دارای بالاترین نرخ اضافه وزن و چاقی در اتحادیه هستند بطوریکه میانگین اضافه وزن در اروپا 56.9 درصد و نرخ چاقی 22.7 درصد است؛ اما در انگلیس این دو نرخ به 63.4 و 28.1 درصد می‌رسد. نرخ مرگ و میر زنان 30 تا 74 ساله انگلیسی بسیار بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است.

15 کشور اروپایی که در گزارش سازمان بهداشت جهانی به آنها اشاره شده است عبارتند از اتریش، بلژیک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایرلند، ایتالیا، لوگزامبورگ، هلند، پرتغال، اسپانیا، سوئد و انگلیس. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار