آمار سازمان بین المللی مهاجرت نشان داد نرخ مرگ و میر مهاجران در آبهای مدیترانه تا پایان سال جاری میلادی 10 برابر می شود.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پرس تی وی، بر اساس آمار سازمان بین المللی مهاجرت، نرخ مرگ و میر مهاجرانی که قصد سفر به اتحادیه اروپا را دارند تا پایان سال جاری میلادی در مقایسه با سال پیش 10 برابر می شود.

هجوم مهاجران از آفریقا، خاورمیانه و آسیای جنوبی به اتحادیه اروپا با امید داشتن زندگی بهتر هرساله روبه افزایش است. این در حالی است که مهاجران با سوار شدن بر قایق های پر ازدحام و ناامن، هر لحظه ممکن است به کام مرگ فرو روند.

این آمار همچنین نشان داد از آغاز سال جاری میلادی، بیش از 1750 مهاجر در آبهای مدیترانه جان باخته اند. نرخ مرگ و میر در هفت ماهه نخست سال 2015 نیز در مقایسه با سال پیش 30 برابر بیشتر شد. سازمان بین المللی مهاجرت هشدار داد: ممکن است نرخ مرگ و میر مهاجران در سال جاری میلادی در دریای مدیترانه از 30 هزار نفر نیز فراتر رود. 

بنا بر آمار اتحادیه اروپا، تنها در سال جاری میلادی، صدها هزار مهاجر – که بسیاری از آنها از کشورهای جنگ زده ای مانند سوریه گریخته اند – به 28 کشور عضو اتحادیه اروپا مهاجرت کرده اند.

نرخ مرگ و میر مهاجران تا پایان سال جاری میلادی 10 برابر می شود + نمودار
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار