"تونل مانش" تبدیل به موضوعی اختلاف برانگیز میان انگلیس و فرانسه شده است.

تشدید اختلاف فرانسه و انگلیس در خصوص بحران مهاجرت
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، مهاجران زیادی با استفاده از تونل مانش در فرانسه وارد انگلیس می شوند. این موضوع در روزهای اخیر باعث ایجاد ترافیک سنگینی در بزرگراه های منتهی به این تونل در انگلیس شده است. 4500 راننده کامیون در ترافیک سنگینی که نتیجه تردد مهاجران غیر قانونی در تونل کاله بوده است متوقف شدند. 

اعتراض رانندگان خشمگین، دولت انگلیس را بر آن داشته است برای مقابله با هجوم مهاجران غیر قانونی، به روش های پیشرفته امنیتی متوسل شود. انگلیس، فرانسه را مسئول بحران مهاجرت در تونل مانش می داند. فرانسه نیز با ادعایی مشابه، انگلیس را متهم کرده است. این کشورها همچنین اتحادیه اروپا را مقصر اصلی دانسته اند. 

بیشتر مهاجران از کشورهای لیبی، سوریه، اریتره و افغانستان وارد اروپا می شوند. مهاجرانی که به امید یافتن زندگی و شغلی بهتر خطرات سفر را به جان می خرند.

مقامات انگلیسی اعلام کرده اند بحران مهاجرت روزانه بالغ بر 390 میلیون دلار برای این کشور هزینه داشته است. پیتر سازرلند – کمیساریای پیشین اتحادیه اروپا که در حال حاضر نماینده ویژه سازمان ملل در امور مهاجرت بین المللی است – در این خصوص اظهار داشت انگلیس در مقایسه با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا با سیل کمتری از مهاجران غیر قانونی روبرو است. 

وی افزود انگلیس سال گذشته 25 هزار درخواست پناهندگی دریافت کرد. این میزان برای آلمان 175 هزار مورد بوده است. سوئد، فرانسه و ایتالیا نیز در مقایسه با انگلیس با موارد بیشتری از درخواست پناهندگی مواجه بوده اند. ترکیه نیز سال گذشته پذیرای 1.7 میلیون پناهنده از سوریه بود. این رقم برای اردن 800 هزار تخمین زده شد.

سال گذشته کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مجموع 570800 درخواست پناهندگی دریافت کردند که 44 درصد بیش از سال پیش از آن برآورد می شود. ناامنی و بی ثباتی در خاورمیانه و آفریقای شمالی علت افزایش درخواست های پناهندگی اعلام شده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار