نخست‌وزیر مجارستان مدعی شد ارتباط مستقیمی میان مهاجرت غیرقانونی و افزایش خطر تروریسم در اروپا وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی استار، «ویکتور اربان،» نخست‌وزیر محافظه‌کار مجارستان، امروز (شنبه) در توجیه موضع ضد مهاجرت دولت خود مدعی شد ارتباط آشکاری بین مهاجران غیرقانونی در اروپا و افزایش تهدید‌های تروریستی در این قاره وجود دارد. اربان این اظهارات را در سخنرانی سالانه خود در کشور رومانی بیان کرد.

مجارستان، که کشوری محصور در خشکی است، در اروپای مرکزی قرار دارد. این کشور یکی از اعضای «پیمان شنگن» است. شهروندان کشورهای حوزه شنگن می‌توانند بدون نیاز به روادید به تمامی کشورهای عضو این پیمان سفر کنند. این امر باعث شده است مهاجران بسیاری از طریق کشورهای حوزه بالکان به طور غیر قانونی وارد مجارستان شوند.

 از آغاز سال 2015 تاکنون بیش از 80000 مهاجر وارد مجارستان شده‌اند که دو برابرتعداد افرادی است که سال 2014 به این کشور مهاجرت کردند. بیشتر این مهاجران آوارگان سوری، افغان و عراقی هستند که به امید یافتن شرایط بهتر زندگی در یکی از کشورهای ثروتمند اروپای غربی وارد مجارستان شده‌اند.

مجارستان قصد دارد برای جلوگیری از هجوم مهاجران، کار حصار‌کشی مرز بین این کشور و صربستان، کشور همسایه جنوبی، را تا قبل از نوامبر (اواسط نوامبر) امسال تکمیل کند. ارتفاع این حصار به 4 متر می‌رسد. 

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار