دانش آموزان کلاس اولی در سراسر ایران امروز همزمان با برپایی جشن شکوفه ها برای اولین بار به مدرسه رفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امروز 31 شهریور ماه جشن شکوفه ها در سراسر ایران برگزار شد که تمام دانش آموزان کلاس اولی برای اولین بار پا به بوستان های علم و دانش گذاشتند.

*20 هزار و 19 نواموز استان قزوین امروز به مدرسه رفتند

بگفته مدیر کل اموزش و پرورش از این تعداد 9 هزار و 628 دانش اموز دختر و 10 هزار و 391 دانش اموز پسر هستند که سال تحصیلی را در  850 مدرسه آغاز می کنند.

امروز  16 هزار و 973 دانش اموز پایه هفتم دوره اول متوسطه راهی مدرسه شدند.

از این تعداد 8 هزار و 189 دانش اموز دختر و 8 هزار و 784 دانش اموز هم پسر هستند.

امسال 220 هزار دانش آموز استان در دو هزار واحد آموزشی مناطق چهارده گانه استان قزوین تحصیل خواهند کرد.

*آغاز سال تحصیلی شکوفه های خراسان جنوبی

سال تحصیلی جدید غنچه ها ،شکوفه ها و جوانه های خراسان جنوبی آغاز شد.

لامعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امروز9 هزار نوآموز پیش دبستانی، 14 هزار و 700 دانش آموز کلاس اولی و 11 هزار و 300 دانش آموز کلاس هفتم استان سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

*حضور یک میلیون و 300 هزار کلاس اولی در مدارس

در مراسم جشن شکوفه‌ها وزیر آموزش و پرورش توسعه پیش‌دبستانی‌ها و افزایش ارتباط بین خانه و مدرسه را از مهمترین عوامل تعلیم و تربیت دانست.

صبح امروز مراسم بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان کلاس اول در مدرسه زهرای مرضیه با حضور علی اکبر فانی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. 

در این مراسم فانی ضمن تبریک به دانش‌آموزان برای آغاز سال تحصیلی گفت: با تلاش‌های همکاران فرهنگی امیدواریم در فضای آموزشی ایجاد شود که شاهد رشد و تعالی و بالندگی باشیم. 

وی در ادامه افزود: امسال یک میلیون و 300 هزار کلاس اولی وارد مدرسه می‌شوند و در مجموع 330 هزار کلاس درس ابتدایی داریم.

فانی با بیان اینکه همکاران فرهنگی نقش اصلی در تعلیم و تربیت دارند، خاطر نشان کرد: همکاری نزدیک بین اولیا و مربیان می تواند در تعلیم و تربیت مسیر بیشتری داشته باشد و هر چه ارتباط این دو نزدیک‌تر باشد یقینا هماهنگی خانه و مدرسه افزایش یافته و نتیجه مثبتی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح مدرسه‌ای هستیم که خیرین آن را ساختند، گفت: امسال شاهد حضور 18 میلیون و 200 هزار دانش‌آموز و 105 کلاس درس هستیم و با تلاش بیش از یک میلیون فرهنگی سال تحصیلی جدید توام با تلاش و پیشرفت و امید آمادگی کامل را دارد. 

وزیر آموزش و پرورش در آستانه آغاز سال تحصیلی از صدور احکام معلمان از امروز خبر داد و خاطر نشان کرد: معلمان اصلی ترین رکن تعلیم و تربیت هستند و وزارت آموزش و پرورش در تلاش است که در سال تحصیلی پیش رو در راستای توانمند سازی و افزایش انگیزه معلمان گام‌های مثبتی را بردارد. 

فانی با بیان اینکه توسعه پیش‌دبستانی‌ها را در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد تصریح کرد: اعتقاد داریم دانش‌آموزان قبل از دبستان باید در مدارس پیش دبستانی حاضر شوند و به این طریق در امر تعلیم و تربیت موفق‌تر خواهند بود به ویژه در مناطق محروم و دو زبانه دوره‌های پیش دبستانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. 

وی در ادامه افزود: زبان فارسی زبان رسمی کشور است و برای آموزش این زبان حضور کودکان در پیش دبستانی‌ها بسیار حائز اهمیت است. 

وی در پایان با بیان اینکه نسبت به سال گذشته افزایش 14 درصدی حضور کودکان در پیش‌دبستانی‌ها را داشتیم، گفت: در سال تحصیلی جاری و آتی توسعه پیش دبستانی را به شدت مورد توجه قرار خواهیم داد.

*400 کلاس اولی به زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) مشرف شدند

400 کلاس اولی خراسان رضوی به نمایندگی از دانش آموزان سراسر کشور امروز جشن شکوفه ها و سال تحصیلی جدید را با زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) آغاز کردند.

این دانش آموزان به نمایندگی از بیش از 115 هزار دانش آموز کلاس اولی خراسان رضوی و هزاران دانش آموز ابتدایی کشور در جشن شکوفه ها با میزبانی آستان قدس رضوی در مراسم رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی شرکت کردند. 

در این مراسم برنامه های فرهنگی و تواشیح اجرا و بسته های فرهنگی و متبرک به این دانش آموزان اهدا شد. 

دانش آموزان با اهدای گل به آستان ملکوتی حضرت امام رضا (ع) سال تحصیلی خوبی را برای همه دانش آموزان کشور آرزو کردند. 

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت:این دانش آموزان با ورود به مدرسه مهمترین مرحله زندگی خود را آغاز می کنند .

ابوالحسن حقیقی افزود : این حضور فرصتی است تا دانش آموزان، علم، اخلاق و سیره ائمه اطهار (ع) را در کنار علم آموزی در مدرسه آغاز نمایند. 

تا کنون 115 هزار و 743 نفر در پایه اول ابتدایی در خراسان رضوی ثبت نام کرده اند که از این تعداد59 هزار و 717 نفر دانش آموز پسر و 56 هزار و 26 نفر دانش آموز دختر می باشند.

امسال استان خراسان رضوی با بیش از 644 هزار و 919 دانش آموز در مقطع ابتدایی در قالب 6 پایه بیشترین جمعیت دانش آموز ابتدایی کشور را دارد.

استان خراسان رضوی جمعا بیش از یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد که 8،7 درصد دانش آموزان کل کشور است.

*حضور 30 هزار نوآموز در جشن شکوفه های همدان

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان همدان گفت: امروز 30 هزارنوآموز نخستین روز مدرسه خود را جشن گرفتند.

بهرامی نوید گفت:با فرارسیدن ماه مهر،شکوفه های لبخند برلبان کودکان می نشیند و احساس خوش وخاطرات شیرین ایام تحصیل را برای والدین به یاد می آورد و شروع تلاش جانانه ای را برای کلیه همکاران در سطوح مختلف در اقصی نقاط کشور رقم می زند.

وی با اشاره به اینکه امسال دانش آموزان دوره ابتدایی 150 هزار نفر است ادامه داد: امسال دانش آموزان دوره ابتدایی نسبت به پارسال 3 درصد افزایش داشته اند .

وی در خصوص کتاب های درسی دانش آموزان دوره ابتدایی گفت: امسال مدارس همزمان با ثبت نام کتب درسی دانش آموزان را نیز تحویل داده اند.

بهرامی نوید در پایان خاطر نشان کرد : امید است برگزاری مراسم باشکوه آغاز سال تحصیلی برای پیش دبستانی ها، کلاس اولی ها وهمچنین سایر دانش آموزان دوره ابتدایی ،شروعی دلنشین ،خاطره انگیز وامید آفرین باشد.

*جشن شکوفه ها در ایلام برگزار شد

در آستانه فرا رسیدن موسم پاییز و ماه مهر گلهای باغ علم و دانایی ایلام همزمان با سراسر کشور در مدارس ایلام شکفتند.

امروز کلاس اولی های ایلام به همراه والدین خویش در جشن شکوفه ها برای بار اول حضور در مدرسه را تجربه کردند.

همه دانش آموزان خوشحال در حالی که لباس های فرم مدرسه را بر تن داشتندو  با شاخه های گل سرخ و صورتی و سفیدی که در دست داشتند با هم شعر باز آمد بوی ماه مهر بوی ماه مدرسه را هم صدا با والدین خویش تکرار کردند و فصل جدیدی از باغ علم و دانایی پیش روی خود گشودند.

در این میان  برخی دانش آموزان کلاس اولی که برای بار اول از والدین خویش جدا می شدند با ترس و چشم هایی اشکبار در صف های نامنظم در کنار همکلاسی های جدید خود لحظه ها را به سختی گذراندند.

اما تعداد زیادی از دانش آموزان کلاس اولی که سال های گذشته تجربه حضور در مهد کودک ها و پیش دبستانی را داشتند خوشحال و خندان در انتظار زنگ آغاز سال تحصیلی جدید بودند.

با این اوصاف امروز جشن شکوفه های باغ دانایی همزمان در سراسر کشور در کنار اشک ها و لبخندها آغاز شد.

*بیش از 31 هزار کلاس اولی در کرمانشاه امروز راهی مدارس شدند

امروز "31 شهریور" همزمان با روز شکوفه ها، درب مدارس کرمانشاه به روی 31 هزار دانش آموزکلاس اولی باز شد تا برای کسب علم و دانش وارد فضایی جدید شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، تعداد کلاس اولی های استان کرمانشاه را 31 هزار و 258 دانش آموز در سطح استان اعلام کرد.

شهناز قره تپه افزود: امسال 2766 کلاس اول در مدارس استان کرمانشاه تشکیل خواهد شد.

*آغاز زندگی جدید دانش آموزان گلستانی در عرصه تعلیم و تربیت

35 هزار کلاس اولی گلستانی امروز زندگی جدید را در فضا های آموزشی آموزش و پرورش آغاز کردند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت:کلاس اولی های گلستانی از امروز در یک‌هزار و 261 مدرسه زندگی تحصیلی خود را آغاز کردند.

فرج الله رزاقی افزود: تعداد کلاس اولی های گلستان امسال نسبت به پارسال 3 درصد بیشتر شده است.

وی گفت: روز گذشته هم 27 هزار نو آموز گلستانی در 750 کلاس ،مرحله پیش دبستانی‌ها را آغاز کردند.

*آغاز بهار تعلیم و تربیت درمدارس استان کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: امروز 26 هزار کلاس اولی در کردستان همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی را آغاز کردند.

رشید قربانی امروز(31 شهریور) در مراسم نمادین جشن شکوفه ها گفت: سال تحصیلی 94-95 در استان کردستان با حضور 26 هزار دانش آموز کلاس اولی آغاز می شود.

وی افزود: این تعداد دانش آموز در سه هزار و 600 مدرسه ثبت نام کرده و در 13 هزار کلاس درس حاضر خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: مدارس کردستان برای بازگشایی هیچ مشکلی نداشته و هم از نظر ساماندهی نیروی انسانی و هم کتب توزیع شده به موقع اقدام شده و مدارس استان همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی را آغاز کردند.

قربانی درپایان گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته مدارس به صورت با نشاط و با ایجاد فضایی دلپسند سال تحصیلی را آغاز کرده و فضای با نشاطی را برای کودکان ایجاد کنند که این امر در کیفیت بخشی به برنامه ها و نحوه تحصیل کیفیت می بخشد.

*آغاز سال تحصیلی 16 هزار و 750 دانش آموز اول ابتدایی با جشن شکوفه ها

همزمان با 31 شهریور، 16 هزار و 750 دانش آموز پایه اول ابتدایی در استان چهارمحال و بختیاری، با برپایی جشن شکوفه ها، سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

امروز همزمان با 31 شهریور، 16 هزار و 750 دانش آموز پایه اول ابتدایی در استان چهارمحال و بختیاری با برپایی جشن شکوفه ها، سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

سال تحصیلی جدید (95-94) برای سایر مقاطع تحصیلی از فردا اول مهر آغاز می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از آمادگی کامل مدارس این استان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: امسال 175 هزار دانش آموز در قالب 2 هزار و 585 آموزشگاه دولتی، غیر دولتی، استثنایی، عشایری، پیش دبستانی، کودکستان و بزرگسالان این استان با 9 هزار و 222 کلاس درس مشغول به تحصیل می شوند.

بهروز امیدی افزود: این تعداد دانش آموز شامل 90 هزار و 300 دانش آموز پسر و 84 هزار و 700 دانش آموز دختر می باشد.

امیدی اضافه کرد: مدارس چهارمحال و بختیاری امسال پذیرای 11 هزار و 500 نوآموز پیش دبستانی و 91 هزار و 800 دانش آموز دوره ابتدایی است که 16 هزار و 750 نفر از این تعداد را دانش آموزان پایه اول ابتدایی تشکیل می دهند.

به گفته وی؛ دانش آموزان پایه اول ابتدایی این استان در سال تحصیلی جدید هم شامل 8 هزار و 591 دانش آموز پسر و 8 هزار و 159 دانش آموز دختر می باشد.

*21 هزار دانش‌آموز اول ابتدایی در روز شکوفه‌ها وارد مدرسه شدند

همزمان با روز شکوفه‌ها و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید 21 هزار کلاس اولی در اردبیل راهی مدرسه شدند.

امروز صبح کلاس اولی‌ها به همراه خانواده‌هایشان در مدرسه حاضر شدند تا با دلهره عجیبی که برای کلاس اولی‌ها در ورود به مدرسه آن هم در نخستین روز وجود دارد به همراه اولیایشان در سر کلاس‌ها حاضر شوند تا یک روز زودتر از سایر دانش‌آموزان حضور در مدرسه و در کنار معلم بودن را تجربه کنند.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل که به همراه نماینده وزارتی در محفل شکوفه‌ها حاضر شده بود، اظهار کرد: 21 هزار دانش‌آموز اول ابتدایی در روز شکوفه‌ها وارد مدرسه شدند تا سال تحصیلی جدید برای آنها امروز به صورت غیررسمی و از فردا به صورت رسمی آغاز شود تا به همراه سایر دانش‌آموزان سال تحصیلی پرباری را سپری کنند.

صابر سپهری گفت: در سال تحصیلی جدید از فردا اول مهر ماه بیش از 225 هزار دانش‌آموز در استان اردبیل راهی مدارس خواهند شد تا در 19 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه 19 هزار معلم نیز با نشاط و سرزنده آماده آغاز سال تحصیلی جدید در استان هستند، افزود: 3 هزار واحد آموزشی نیز از فردا پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل نسل آینده را نسل هوشمند، بصیر، آگاه و عالم در ساختن کشور توصیف کرد و یادآور شد: امروز این سرمایه‌های ارزشی دست آموزش و پرورش است و همه باید تلاش کنیم تا این سرمایه‌ها را به نقطه رشد و بالندگی برسانیم و همه درصدد به اهتزاز درآوردن پرچم عزت، غرور و حقانیت این نظام هستند.

*جشن شکوفه ها برای 17 هزار دانش آموز زنجانی

17 هزار و 500 نوآموز زنجانی با حضور در مدارس و برگزاری جشن شکوفه‌ها روز به یادماندنی را رقم زدنند.

امروز همزمان باسراسرکشور 17 هزار و 500دانش‌آموز پایه اول ابتدایی با حضور در مدارس و برگزاری جشن شکوفه‌ها روزبه یادماندنی را رقم می‌زنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان زنجان گفت : 790 کلاس درس دراستان برای این نوآموزان اماده شده است.

وی با بیان اینکه تعداد نواموزان زنجانی درمقایسه باسال گذشته 4 درصد افزایش یافته است ادامه داد:تعداد نواموزان سال گذشته استان زنجان 16هزار و 754 نفربود.

*نواخته شدن زنگ آگاهی صبح امروز در مدارس مازندران

زنگ آگاهی صبح امروز همزمان با سراسر کشور در دبستان دخترانه شهید سلیمانی ساری نواخته شد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو ساری صبح امروز در آئین نواختن زنگ شکوفه ها در دبستان دخترانه شهید سلیمانی ساری با بیان اینکه این آیین معمولا یک روز پیش از آغاز تحصیلی جدید به منظور آشنایی نوآموزان با فضای تحصیلی و همچنین آمادگی والدین جهت همکاری با مدارس برگذلر می شود، از ثبت نام 16 هزار و 500 دانش آموز پایه اولی امسال در مدارس ساری خبر داد.

شاکری افزود: 34 هزار دانش آموز امسال در دوره های مختلف تحصیلی در 215 مدرسه مشغول به تحصیل می شوند.

به گفته وی 3 هزار و 500 فرهنگی امسال در مدارس شهرستان ساری مشغول به خدمت هستند.

*جشن ورود به دبستان بیش از 17 هزار کلاس اولی در خراسان شمالی

جشن شکوفه ها امروز در مدارس خراسان شمالی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در مراسم نمادین جشن شکوفه ها در دبستان  شهدای فرهنگی شهرک ناوک بجنورد گفت: امروز بیش از  17 هزار کلاس اولی، ورود خود را به فضای علم آموزی جشن گرفتند.

حاتمی افزود: همچنین امروز بیش از 17 هزار و 840 نوآموز پیش دبستانی خراسان شمالی هم در جشن غنچه ها شرکت کردند.

وی گفت: از فردا اول مهرماه نیز آهنگ دانایی در مدارس طنین انداز می شود و 158هزار دانش آموز خراسان شمالی سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.

*زنگ شکوفه‌ ها همزمان با سراسر کشور ، در گیلان نواخته شد

با نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها در مدارس ابتدایی گیلان، بیش از 30 هزار کلاس اولی نخستین سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: بیش از 30 هزار کلاس اولی صبح امروز به مدارس گیلان ورود کردند

مهدی حاجتی با بیان اینکه امروز در تمام مدارس ابتدایی گیلان مراسم جشن شکوفه‌ها برگزار می‌شود، افزود: از روز اول مهرماه مدارس برای بازگشایی آماده است و معلمان طبق برنامه سر کلاس حاضر می‌شوند

وی با اشاره به اینکه کتابهای پایه نخست ابتدایی در مدارس و کتاب‌های متوسطه در بازار توزیع شده است ، گفت:کتاب‌های پیش‌دبستانی نیز با ثبت‌نام اینترنتی توزیع می‌شود و کتابهای فنی و حرفه ای و کاردانش بر اساس نیاز هنرستان توزیع شده است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه 30 هزار و 300 نفر کلاس اولی در سامانه سنا ثبت‌نام کرده‌اند که نشانه کاهش جمعیت دانش‌آموزی گیلان نسبت به سال گذشته است افزود: مراسم جشن غنچه‌ها نیز امروز در رشت برگزار می‌شود.

*برگزاری مراسم روز جوانه ها امروز همزمان با سراسر کشور در مهاباد

مراسم روز جوانه ها امروز همزمان با سراسر کشور در مدرسه ی شهیده گلاویژ محمدی مهاباد برگزار شد.
 
در این جشن که به مناسبت ورود دانش آموزان به پایه هفتم برگزار شد ، حاجی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مهاباد گفت : دانش آموزان این پایه از این پس با برداشتن گام های بزرگ و گرفتن تصمیم های سرنوشت ساز و همت و اراده درونی خود ، باید آینده ی کشور را رقم بزنند.

در ادامه دانش آموزان پایه هفتم با دریافت شاخه های گل وارد کلاس های درس خود شدند.

در این مراسم که خانواده ی شهیده گلاویژ محمدی نیز حضور داشتند ، یاد و خاطره ی این شهید دانش آموز فاجعه تروریستی 31 شهریور در مهاباد ، گرامی داشته شد.

قرائت شعر و سرود خوانی از دیگر برنامه های این جشن بود.

مراسم جوانه ها هرسال به صورت نمادین در یکی از مدارس شهرستان برگزار میشود و امسال در مدرسه شهیده گلاویژ محمدی با حضور 130 دانش آموز و اولیای آنان برگزار شد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.