وجود مدرسه های با شکوه و متعدد خیرساز در شهرستان کاشان نشان از آن توجه خیران به این امر است .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرپرست فرمانداری کاشان در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز خاتم الانبیا با بیان این مطلب گفت: فرهنگ و آموزش ؛ پایه و بستر پیشرفت و توسعه جوامع است و مفتخریم در شهر و منطقه ای زندگی می کنیم که از حوزه های غنی فرهنگی و تمدنی است.

مومنیان یکی از ویژگی های این فرهنگ غنی ، حضور و مشارکت مردم و خیرین در مناسبت های اجتماعی است که نقش فعال و اثرگذار آنان مشهود است.

وی خیرین را از جمله سرمایه های اجتماعی جامعه ذکر کرد و گفت: ارزش سرمایه های اجتماعی بسیار بالاتر و والاتر از منابع مالی است و باید گفت کاشان گنجینه ی فاخری از این سرمایه مردمی و اجتماعی را دارد.

مومنیان معلم و دانش آموز را دو رکن اساسی آموزش و پرورش نام برد و تأکید کرد: روشن است که مسیر پیشرفت کشور به دست دانش آموزانی است که اکنون در این کلاس ها آموزش می بینند و شایسته است از ظرفیت دانش آموزان بعنوان افرادی هوشمند برای پیشبرد جامعه استفاده کنیم.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان افزود: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد پایه و تخصصی در تربیت جامعه مطرح است و نقش معلم هدایت ، آگهی بخشی و روشنگری است و این نقش از نصیحت کردن صرف خارج شده است.

وی تصریح کرد: وجود فناوری های روز و تسهیل و تسریع در ارتباطات باعث شده است امکانات بسیاری به صورت آنلاین در اختیار دانش آموزش قرار گیرد که لازم است از این قابلیت برای کوتاه کردن زمان آموزش و رشد و بالندگی روز افزون دانش آموزان بهره برد و تهدید ها را به فرصت تبدیل نمود.

مومنیان تأکید کرد: اگر دانش آموز ایرانی در یک نظام آموزشی درست و در یک محیط با ابزار مناسب و لازم آموزش ببنید نتایج آن ارزنده و در خور تأمل است و نقش معلم و مربی در این خصوص یک نقش محوری ، کلیدی و با اهمیت است.

وی افزود: باید بپذیریم دانش آموزان در استفاده از تکنولوژی ها جلوتر هستند. از اینرو لازم است معلم دانش و سطح مطالعه خود را ارتقاء بخشیده و به روز کند. باید دانش خود را به سطحی برسانیم که استفاده صحیح از ابزارها را به دانش آموزان آموزش داده و البته بخش عمده ای از این مسئولیت بر دوش مدیران فرهنگی و سیاسی جامعه است.

سرپرست فرمانداری کاشان با تأکید بر عزم جدی فرمانداری کاشان در حمایت از آموزش و پرورش گفت: حمایت از آموزش و پرورش هم به عنوان یک وظیفه انسانی و همچنین حاکمیتی در دستور کار فرمانداری کاشان است و آمادگی داریم ظرفیت مجموعه سیاسی و مدیریتی شهر را برای تحقق اهداف تعریف شده آموزش و پرورش در جهت تعالی و پیشرفت جامعه قرار دهیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.