دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: زیست فناوری باید قانون لازم الاجرا و جاری در کشور تبدیل شود که این کار نیاز به زمان زیادی دارد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: زیست فناوری باید به قانون لازم الاجرا و جاری تبدیل شود که اجرایی شدن این کار نیاز به زمان و تلاش زیاد دست اندر کاران کشور دارد. 

وی در ادامه افزود: با توجه به نقش مهم زیست فناوری در آینده کشور و پتانسیل های زیادی که در این حوزه وجود دارد باید به صورتی عمل کنیم که ارزش این موضوع در کل کشور مشخص شود و مسئولان به زیست فناوری بیشتر اهمیت بدهند. 

قانعی تاکید کرد: باید تلاش کنیم و همچنین تلاش خود را در این راستا قرار دهیم تا زیست فناوری وارد کمیسیون‌های اصلی هیئت دولت شود.
 
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با اشاره به ارزش گذاری این حوزه خاطر نشان کرد: برای ارزش گذاری بیشتر به این حوزه نیاز است تا تبلیغات بیشتری کنیم و در خصوص اقداماتی که باید انجام شود اطلاع رسانی درست و کاملی به عمومی مردم و مسئولان داشته باشیم. 

وی بیان کرد: در حال حاضر مباحث مربوط به زیست فناوری در کمیسیون‌های فرعی دولت رسیدگی می‌شود که همین موضوع نشان می‌دهد ارزش این حوزه برای مسئولان چندان روشن نشده است زیرا هنوز نتوانسته‌ایم ارزش اصلی این زیست فناوری را به مسئولان ثابت کنیم. 

قانعی در خصوص اینکه توسعه زیست فناوری از اهداف مهم معاونت است تصریح کرد: توسعه زیست فناوری یکی از مقولاتی است که باید در ستاد پیگیری شود و پس از آن می‌توانیم به بالا رفتن ارزش این حوزه بین مسئولان و مردم امیدوار باشیم. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار