افزایش هزار و 500 میلیارد تومانی اعتبار صندوق نوآوری و شکوفایی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از افزایش اعبتار هزار و 500 میلیارد تومانی این صندوق خبر داد.

بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امیدواریم تا پایان سال اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی را به هزار و 500 میلیارد تومان افزایش دهیم تاکنون هزار و 600 شرکت دانش‌بنیان شروع به فعالیت کرده‌اند که از این تعداد هزار و 100 شرکت طرح‌های خود را به صندوق ارائه داده‌اند.

وی در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر 503 طرح مصوب شده است که برای این تعداد طرح 200 میلیارد تومان اعتبار تصویب شده است.

سلطانی با اشاره به طرح‌هایی که تعیین تکلیف شده‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون 800 طرح تعیین تکلیف شده است که از این تعداد 300 طرح از ادامه ارزیابی صندوق انصراف داده‌اند. 

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص توزیع طرح‌های تصویب شده تصریح کرد: بیشترین طرح‌های مصوب در صندوق نوآوری و شکوفایی مربوط به حوزه زیست فناوری است که 69 طرح به تصویب رسیده و 27 درصد مصوبات صندوق را به خود اختصاص داده است داروهای پیشرفته در رده دوم قرار دارد که 91 طرح مصوب شده و 16 درصد اعتبارات صندوق به آن تعلق دارد.

سلطانی در راستای رده سوم طرح‌های تصویب شده بیان کرد: این رده مربوط به حوزه‌ی الکترونیک است که 52 طرح مصوب شده و 16درصد اعتبارات صندوق به آن‌ها اختصاص دارد.

وی بیان کرد: برای نمونه‌سازی محصولات دانش‌بنیان صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان 3 تا 4 میلیون تومان وام بازپرداخت 4درصد پرداخت می‌کند.

سلطانی با اشاره به حمایت‌های دیگر صندوق نوآوری و شکوفایی تأکید کرد: صدور ضمانت نامه از دیگر حمایت‌های این صندوق است و همچنین خدمات لیزینگ با نرخ 9 درصد به متقاضیان اعطاء می‌شود.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.