در صورتی می‌توانیم محصولات داخلی را در کشور تولید کنیم که ستاد زیست فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند.

مصطفی قانعی دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد:اگر شرکتهای داخلی توانایی تولید محصولات را داشته باشند، دچار مشکل نخواهیم شد و البته این مسئله به این بستگی دارد که ستاد از توانایی‌های شرکت‌های دانش بنیان حمایت کند تا در این راستا بتوانیم به خودکفایی برسیم. 

وی در ادامه تاکید کرد: در دوران پسا تحریم دانش‌ فنی و محصول در بازار از موضوعات مهم و با اهمیت به شمار می‌رود و هم‌اکنون وزارت بهداشت در صورتی اجازه واردات داروها را به آن‌ها نمی‌دهد که محصول در بازار باشد.

قانعی خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت باید پاسخگوی نیازهای مردم باشد و در صورتیکه محصول در بازار وجود نداشته باشد، به واردات تن نمی‌دهد. 

دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی با اشاره به تولید کننده‌های داخل کشور تصریح کرد: چنانچه تولید کننده در داخل کشور وجود داشته باشد و بتواند نیازهای مردم را بر طرف کند، وزارت بهداشت با حمایت از آنها کمک می‌کند تا محصولات خود را از شرکت‌های داخلی تهیه کنند. 

قانعی عنوان کرد: اگر توانایی تولیدات دارویی در کشور وجود داشته باشد، این مسئله از قبل توسط وزیر بهداشت ابلاغ می‌شود و در صورتیکه عدم توانمندی و توانایی در کشور وجود داشته باشد به واردات  دارو روی می‌آوریم. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار