معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان از برداشت هزار و 800 تن عسل در زنبورستان های این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد نظر پور گفت: این مقدار عسل از 28 هزار کلونی زنبور عسل در نقاط مختلف استان برداشت شده است و و امسال هم مانند سال گذشته هیچ افزایشی در تولید عسل از زنبورستان ها به خاطر خشکسالی و کمبود بارش های جوی نداریم.

وی با بیان اینکه استان همدان از نظر تعداد کلونی های زنبور عسل رتبه هشتم و از نظر تولید عسل  در رتبه نهم کشور قرا دارند افزود:سالانه 170 تن عسل استان به کشورهای همسایه و سایر استان های کشور صادر می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه سرانه مصرف عسل در استان همدان نزدیک به سه برابر سرانه جهانی است افزود: سرانه مصرف عسل در استان همدان به ازای هر نفر در سال 930 گرم و در جهان 235 گرم است.

 نظر پوراز فعالیت 12واحد پرورش زنبور عسل ملکه در استان همدان هم خبر داد و اظهار داشت: سیاست سازمان جهاد کشاورزی پرورش زنبور های عسل با تولید بیشتر و توسعه واحد های تولید عسل و پرورش ملکه زنبور عسل است. 

وی همچنین از آغاز سرشماری کلونی های زنبور عسل استان هم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سرشماری های سازمان جهاد کشاورزی استان از زنبورستان های استان 5 تا 10 مهر انجام می شود.

انتهای پیام/ش


برچسب ها: همدان ، تولید ، عسل ، صادر ، زنبور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.