همدان؛

برگزاری نخستین جشنواره «ترش و شیرین»در همدان

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان از برگزاری نخستین جشنواره ترش و شیرین همزمان با روز جهانی گردشگری در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ریحان سروش مقدم گفت: در این نمایشگاه قرار است بانوان و آشپز های استان در صورت تمایل ترشیجات و مرباهای خود را به مدت 3 روز به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه این  خوراکی ها که به نوعی سوغات ترش و شیرین استان همدان به شمار می روند از پنجم تا هفتم مهر به نمایش گذاشته می شوند اظهار داشت: شرکت کنندکان در این نمایشگاه می توانند با حضور در اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اعلام آمادگی  برای حضور در این نمایشگاه را داشته باشند.

وی از بازدید مهمانان جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره فیلم نوجوان از این نمایشگاه خبر داد و افزود: شعار امسال ما در این نمایشگاه نوجوان امروز گردشگران فردا است .

سروش مقدم با بیان اینکه  اظهار داشت: ما امسال  ما بر فرهنگ سازی گردشگری در بین کودکان و نوجوانان تاکید داریم .

وی  از برپایی جشنواره شیره‌پزی «مانیزان» نیز ششم مهر خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره «اقوام» نیز با حضور اقوام ترک، کرد و بندری و اجرای برنامه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های جشنواره پاییزه همدان که مهرماه برگزار می شود.

وی اظهار کرد: رونمایی از لباس سنتی همدان در کنار برگزاری جشنواره پاییزه از دیگر برنامه‌ها است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: همدان ، نخستین ، جشنواره ، ترش ، شیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.