مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی استان اصفهان از برگزاری جشن اصفهان شهرجهانی صنایع دستی با حضور معاون رییس جمهور خبر داد .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، فریدون اله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان در جلسه امور اجرایی این همایش ملی با اعلام این خبر افزود: یکی از اهداف برگزاری پاسداشت اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی فراهم آوردن بستری مناسب جهت معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های هنری اصفهان به جهانیان می باشد.

وی که در جمع رؤسا و نمایندگان نهادهای همکار در برگزاری این مراسم ملی سخن می گفت تأکید نمود امروز بیش از یک سوم صنایع دستی جهان در پهنه فرهنگی اصفهان تولید می شود.

اله یاری تأکید نمود در این رویداد ملی از لوح یاد بود اصفهان شهر جهانی صنایع دستی و همچنین از سه اثر شاخص صنایع دستی که از آثار هنرمندان اصفهانی است با حضور معاون رئیس جمهور رونمایی خواهر شد.

گفتنی است: بر اساس تأئید شورای جهانی صنایع دستی اصفهان ازمیان شش شهر که از کل جهان نامزد ثبت جهانی صنایع دستی بودند به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در یک ماه گذشته انتخاب شد. همچنین در حال حاضر بیش از 18000 هنرمند در بیش از 196 رشته صنایع دستی در استان اصفهان فعالیت می نمایند. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.