وزارت ارتباطات در هفته ای که گذشت ؛

از استاندارد بودن دکل های تلفن همراه تا ورود اپراتورهای مجازی تلفن همراه

برسی وضعیت دکل آنتن های تلفن همراه و راه حل های جایگزینی دکل های BTS در هفته گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، وزارت ارتباطات در هفته گذشته برنامه ی خود را با برگزاری همایشی در خصوص ورود اپراتور های مجازی تلفن همراه شروع کرد و در ادامه صدور مجوز پروانه فعالیت اپراتورهای جدید بازار اینترنت کشور مطرح و همچنین وضعیت آنتن های تلفن همراه یا BTS مورد بررسی قرار گرفت.

96 درصد بازار در اختیار اپراتورهای تلفن همراه است

علی‌اصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنفرانس اپراتورهای مجازی تلفن‌های همراه با اشاره به وضعیت ارتباطات کشور و ضرورت ورود اپراتور چهارم تلفن همراه اظهار کرد: اپراتورهای مجازی تلفن همراه به منظور افزایش رقابت، افزایش کیفیت و پوشش نیازهای مشتریان خاص و ترغیب نوآوری و ارائه خدمات ارزش افزوده به این خدمات در بازار تلفن همراه کشور ضروری به نظر می‌رسد،به همین منظور این سینمار با هدف ارائه تجارت بین‌المللی، بررسی مدل‌های مصرف در عرصه بین‌المللی برای اپراتورهای مجازی تلفن همراه برگزار شده است.

وی افزود: در حال حاضر 67 میلیون مشترک فعال در کشور، 129 میلیون سیم کارت فروخته شده، 19 میلیون مشترک GPRS، یک میلیون و 700 هزار مشترک 3G در کشور داریم و ضریب نفوذ تلفن همراه نیز 85 است.

عمیدیان در ادامه عنوان کرد: اپراتور اول و دوم تلفن همراه 96 درصد بازار را در اختیار دارند و به نظر می‌رسد در سطح خدمات باید رقابتی ایجاد شود تا خدمات با کیفیت و تعرفه مناسب به مشترکان ارائه شود.

آنتن BTS غیر استاندارد در کشور وجود ندارد

هفته گذشته داوود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در خصوص استاندارد بودن آنتن های BTS اظهار کرد: دکل‌های غیر استاندارد شبکه آنتن‌ دهی را دچار مختل می‌کند بنابراین هیچ اپراتوری نمی‌تواند از شبکه غیر استاندارد استفاده کند ضمن اینکه این دکل‌ها از نظر تشعشعات، قدرت، سرعت و پوشش با حساس‌ترین دستگاه‌ها اندازه‌گیری می‌شود.

زارعیان در ادامه با اشاره به رعایت فاصله بین دکل‌های مخابراتی و منازل تصریح کرد: براساس استانداردهای اتحادیه جهانی مخابراتی و سازمان بین‌الملی، اگر فاصله نصب دکل‌ها بین 6 تا 10 متر باشد مشکلی از نظر شبکه و پوشش ندارد و تمام آنتن‌ها این فاصله استاندارد را رعایت می‌کنند.

جایگزینی برای آنتن BTS تلفن همراه نداریم

همچنین داوود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در هفته گذشته در خصوص جایگزینی آنتن های  BTS اظهار کرد:پوشش شبکه نسل‌های تلفن‌های همراه مبتنی بر آنتن است و در حال حاضر همه کشورهای دنیا از آنتن‌های BTS استفاده می‌کنند لذا راه‌حلی غیر از نصب دکل‌های BTS وجود ندارد.

وی افزود: بسیاری از تولید کنندگان تلاش داشتند تا تغییراتی در آنتن‌ها ایجاد  کنند تا تعداد بیشتری از تلفن‌های همراه زیر پوشش قرار گیرند اما در حال حاضر فناوری برای حذف آنتن‌های BTS و جایگزین تکنولوژی جدید نداریم.

زارعیان در ادامه با اشاره به مشکلات نصب دکل اشاره و تصریح کرد: به منظور تقویت آنتن‌دهی تلفن همراه باید تعامل و همکاری بیشتری بین نهادهای مختلف صورت گیرد چراکه کانال انتقال ارتباطات، از طریق آنتن‌های BTS است.

وی گفت:در حال حاضر کشورهایی که از 3 برابر ضریب نفوذ جمعیتشان تلفن دارند از نصب دکل BTS  استفاده می‌کنند البته اپراتورها باید تلاش کنند از تکنولوژی‌های پیشرفته و آنتن‌های کوچکتر نیز استفاده کنند.

صدور مجوز پروانه فعالیت اپراتورهای جدید بازار اینترنت کشور تا دو هفته آینده

صادق عباسی شاهکوه معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص آخرین وضعیت متقاضیان دریافت پروانه فعالیت در حوزه خدمات ارتباطات باندپهن ثابت ( FCP ) که قرار است جایگزین خدمات دهندگان اینترنت در کشور شوند، اظهار کرد: صدور مجوز برای ۷ شرکت در مرحله نهایی قرار دارد.

وی افزود: تا دو هفته آینده پروانه فعالیت اپراتورهای جدید بازار اینترنت کشور صادر خواهد شد. این اپراتورها می توانند خدمات ارتباطات باندپهن را بدون محدودیت تکنولوژی واگذار کنند.

پیشرفت زنان در کشورهای همسایه به نفع منطقه است

در هفته گذشته محمود واعظی وزیر ارتباطات در دیدار با مقامات عالی رتبه کشورهای همسایه در حوزه زنان با بیان اینکه امیدواریم همایش و نمایشگاه بین المللی نقش آفرینی  زنان در توسعه پایدار، در روابط بین کشورها و ملت ها تاثیرگذار باشد؛ اظهارکرد: این روابط با نزدیکی بانوان کشورها، به انتقال تجارب مشترک می انجامد.

وی گفت:پیشرفت زنان در کشورهای همسایه به نفع منطقه است.

باید یارانه ارسال محصولات فرهنگی به پست اختصاص یابد

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با مدیرعامل پست گفت: باید یارانه ارسال محصولات فرهنگی به پست اختصاص یابد تا ارسال این گونه محصولات، گسترش یابد.

آیت‌الله مکارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید در دیدار با مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، گفت:‌ نباید به همه‌چیز نگاه تجاری داشت و پست و دیگر دستگاه‌های دولتی باید به این موضوع دقت نظر داشته باشند.

وی گفت: نکته بسیار مهمی که باید مدنظر گرفته شود این است که نباید مسائل فرهنگی را با مسائل تجاری معامله کرد و از سوی دیگر نباید نگاه تاجرانه به مسائل فرهنگی داشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: اگر نگاه تجاری به مسائل فرهنگی شود، اثر خود را از دست داده و نمی‌توان در گسترش فرهنگ تلاش کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر اهمیت ارسال مرسولات پستی گفت: باید به گونه ای برنامه‌ریزی شود که بتوانیم با سهولت و هزینه  مناسب محصولات فرهنگی خود  را به خارج از کشور ارسال کنیم.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار