چرا وعده استفاده از کیوسک‌های تلفن همگانی برای وای‌فای شهری فراموش شد؟

باوجود کاهش استقبال از کیوسک‌های تلفن همگانی هنوز خبری از جایگزینی برای این کیوسک‌ها نیست.

وعده استفاده از کیوسک‌های تلفن همگانی برای وای‌فای شهری به کجا رسید؟
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، در گذر از کوچه‌ها و خیابان‌های شهر اگر کمی دنیای ارتباطات و تکنولوژی به ما اجازه دهد و لحظه ای حواسمان به اطراف جمع شود با وسیله‌ای ارتباطی مواجه می شویم که روزگاری پررونق بوده است و حتی برای رسیدن به آن مسافت‌ها پیموده می‌شد.

این وسیله‌ی ارتباطی در زمانهای قدیم همان کیوسک‌های زردرنگ با صف‌های طولانی پشت آن بود که افراد تکیه بر دست برای برقراری ارتباطات تلفنی با دوستان یا خویشاوندانشان ساعت‌ها در صف انتطار می ماندند و هر از چند گاهی با ضربه به گیشه نوبت خود را اعلام می‌کردند.

**کمرنگ شدن استفاده از کیوسک‌های تلفن همگانی

آن زمان به ندرت چنین کیوسک‌هایی برای برقراری ارتباط تلفنی پیدا می شد و در واقع تنها از این وسیله می‌توانستند جویای حال دوستان و آشنایان خود شوند اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی تلفن‌هایی به عنوان تلفن ثابت در خانه های افراد وارد شد و به‌این ترتیب تعداد کاربران کیوسک‌های تلفن همگانی کمتر شد چرا که اکثر افراد در خانه‌های خود یک خط تلفن داشتند.

اما بعد از ورود تلفن‌های ثابت به خانه‌ها، تلفن‌هایی وارد شدند که امکان برقراری ارتباط را بدون سیم برقرار می‌کرد و نام آن تلفن‌ها همراه شد.

پپیشرفت و ورود تلفن های ثابت و همراه به کشور، وجود کیوسک‌های تلفن همگانی را کمرنگ‌تر کرد و بدین منظور برای حفظ کاربری این کیوسک‌ها تغییراتی انجام شد و کیوسکهای تلفن همگانی سبزرنگ با کارتهای تلفن همگانی جایگزین کیوسک‌های تلفن قدیم شدند.

اما این کیوسک‌ها که حالا تعداشان در سطح شهر کم هم نیست تنها وسیله‌ای برای ثبت یادداشت‌ها و خاطرات شهروندان و تبلیغات شهری شده است که به گفته‌ی شهروندان این کیوسک‌ها کاربری خود را از دست داده‌اند و همچنین کارتهای تلفن هماهنگی به ندرت در سطح شهر یافت می شوند.

این موضوع موجب شد تا سال گذشته مسئولان مخابرات فکری به حال این  کیوسک ها کنند.

زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در این باره گفت: یکی از کاربریهایی که احتمال دارد در آینده برای این کیوسک‌ها مورد توجه قرار گیرد استفاده از کیوسک‌های تلفن عمومی برای توسعه وای‌فای شهری است.

اما از این موضوع که سال گذشته مطرح شد تاکنون خبری منتشر نشده است و حال با توجه به اینکه اینترنت یک وسیله‌ی ارتباطی پراهمیت در بین شهروندان است، تغییر کاربری‌های کیوسک‌های تلفن عمومی می‌تواند موجب استفاده‌ی مفید از آن‌ها شود و با توجه پیشرفت تکنولوژی و ورود خدمات جدید بدیهی است که به کیوسک‌هایی که امکان برقراری اینترنت و وای‌فای شهری را دارند نیاز است تا شاید از این طریق علاوه‌بر ایجاد تغییر در ظاهر شهر، مردم را هم به استفاده‌ی بیشتر از این کیوسک‌ها ترغیب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۴
چیز خوبیست
آخرین اخبار