سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از اسکان روزانه حدود 9 هزار زائر در شهر مقدس قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم سید مهدی اشکوری با اشاره به حضور زائران ایرانی و خارجی در استان قم گفت: حضور زائران در مناسبت هایی از جمله اعیاد و عزاداری ها در این استان افزایش می یابد.

وی ادامه داد: حدود 70 درصد زائران خارجی از کشورهای عراق، کشورهای حوزه خلیج فارس، هند و پاکستان و اروپا می باشند. 

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: با توجه به تقاضای زیاد مردم اقدام به بسترسازی مناسب برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف تاسیسات گردشگری می کند تا زائران ضمن بهره مندی از معنویت اماکن مقدس استان از خدمات مناسب رفاهی و تفریحی استفاده کنند و میزان ماندگاری زائران در استان افزایش یابد. 

وی افزود: افزایش ماندگاری زائران در این استان باعث ارتقای اقتصاد و افزایش اشتغالزایی می شود، از این رو حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری از اولویت های این اداره کل و مسوولان است. 

وی با اشاره به اینکه در استان قم بیش از 400 واحد تاسیسات گردشگری وجود دارد گفت: 50 واحد هتل و هتل آپارتمان، 57 واحد مهمانپذیر، 130 خانه مسافر و مابقی تاسیسات گردشگری شامل مجتمع های بین راهی و گردشگری هستند که از زائران پذیرایی می کنند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: قم ، اسکان ، روزانه ، زائر ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.