امام جمعه قم گفت: کسانی که سخن از تمام گزینه‌ها بر روی میز می‌زنند بدانند ملت ایران از صحنه بزرگ جنگ تحمیلی با آن حجم گسترده از حمایت‌های همه‌جانبه از دشمن بعثی، با سربلندی بیرون آمده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت مشورت در محیط خانوادگی اظهار کرد: حتی در اسلام دستور داده شده در صورتی که زن و مرد از یکدیگر طلاق گرفته باشند، باز هم برای تربیت فرزندشان باید با هم مشورت کنند.

وی افزود: رایزنی و مشورت در قرآن کریم بارها مورد تاکید قرار گرفته از جمله در سوره‌های مبارکه «طلاق» و «بقره» در این زمینه آیاتی وجود دارد؛ در جایی از قرآن آمده برای اینکه فرزندان را از شیر بگیرند هم باید میان زن و مرد مشورت صورت بگیرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه تربیت صحیح فرزندان در گرو رعایت دستورات اسلامی از جمله تبادل نظر میان والدین برای تمشیت زندگی و نیفتادن در دام اختلافات است گفت: جوانان و کسانی که به تازگی تشکیل خانواده داده‌اند باید بیش از دیگران به اصول راهبردی و مترقی اسلام در زمینه خانواده توجه داشته باشند.

وی در خطبه دوم به تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در روزهای اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: ملت ایران به سردمداران صهیونیست می‌گوید با وجود همه این توطئه‌ها، امت اسلام بیدار است و رهبر ما می‌فرمایند در همه شرایط از مقاومت دفاع می‌کنیم و در برابر دشمنان اسلام می‌ایستیم و فریاد رسای «مرگ بر اسرائیل» از ملت ما شنیده می‌شود.

اعرافی به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: دفاع مقدس یک مشعل آسمانی بود و تقدیم آن همه شهید، جانباز و آزاده، برای مجد و کیان اسلام صورت گرفت و دستاوردهای فراوانی به همراه داشت.

امام جمعه قم جنگ تحمیلی را نبردی نابرابر در تاریخ معاصر جهان دانست و تصریح کرد: جنگی نابرابر در همه ابعاد تسلیحاتی، تدارکاتی و تبلیغاتی به ملت ما تحمیل شد که یادآور عاشورا بود.

وی افزود: دفاع مقدس همچنین از طولانی‌ترین جنگ‌های سده اخیر محسوب می‌شود که هشت سال طول کشید و میدان وسیعی را هم در بر می‌گرفت؛ تمام کسانی که امروز سخن از تمام گزینه‌ها بر روی میز می‌زنند بدانند که ملت ما از چنین جنگی با سربلندی بیرون آمد.

اعرافی با اشاره به اینکه تمام قدرت‌های دنیا در جریان جنگ تحمیلی علیه انقلاب اسلامی وارد عمل شدند گفت: این در حالی بود که ایران تحولی عظیم را پشت سر گذاشته بود و ارتش و نیروهای مردمی آماده نبودند؛ هر یک از حوادث زنجیره اتفاقات دوران جنگ می‌توانست یک کشور را از پا در بیاورد ولی ایران اسلامی همچنان ایستادگی کرد بنابراین جوانان امروز باید افتخار بزرگ دفاع مقدس را مورد توجه قرار دهند و هرگز فراموش نکنند.

رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه افزود: جنگ تحمیلی دارای ابعاد مختلفی بود و می‌توان آن را یک نبرد تمام عیار دانست که خاطرات بدر و حنین و جنگ‌های صدر اسلام را زنده کرد، رهبری امام راحل در این جنگ بی‌نظیر و نقش جوانان بی‌بدیل بود چنانکه برخی فرماندهان بزرگ جنگ سن کمی داشتند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس تجربه‌های جدیدی را برای ملت ایران به ارمغان آورد و به فرموده امام راحل، اندیشه‌ها و آرمان‌های انقلاب را به جهان صادر کرد ضمن اینکه دشمنان به اهداف خود دست نیافتند و نتوانستند سقوط جمهوری اسلامی یا تجزیه و تضعیف کشور را محقق کنند؛ انقلاب اسلامی بعد از جنگ در مسیر رشد و تعالی قرار گرفت و امواج مقاومت، در همه عالم طنین‌انداز شد.

اعرافی با بیان اینکه دفاع مقدس چهره شکست‌ناپذیر استکبار جهانی را در هم کوبید و از بین برد خاطرنشان کرد: مدیریت امام خمینی(ره) و مقاومت ایستادگی ملت ایران بود که توانست این مهم را محقق کند.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.