به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ قادر تقی زاده با اشاره به آموزش کارکنان مراکز پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی و آب های درمانی و آب های گرم سنتی و رستوران های داخل شهری از سال گذشته تاکنون، افزود: در سال گذشته برای یک هزار و 344 نفر معادل 121 هزار و 244 نفر ساعت و در سال جاری نیز برای 376 نفر معادل 20 هزار و 726 نفر ساعت دوره های آموزشی در زمینه موضوعات مختلف گردشگری و ارتقاء کیفیت خدمات مراکز برگزار شد.
وی با اشاره به حاکم بودن نظام عرضه و تقاضا در بخش گردشگری، گفت: عرضه در حوزه گردشگری شامل جاذبه ها، زیرساخت ها، خدمات و تأسیسات گردشگری می شود که تنوع در نحوه عرضه آن حرف اول را می زند.
تقی زاده افزود: در صورتی که تنوع در عرضه جاذبه های طبیعی، تاریخی و میراث معنوی ، زیرساخت ها، خدمات و تأسیسات گردشگری هر منطقه و کشوری افزایش یاید، به مراتب باعث رونق و توسعه گردشگری آن منطقه و کشور خواهد شد.
وی توجه به انواع راه های ارتباطی از جمله هوایی، زمینی، ریلی به عنوان شریان اصلی گردشگری و یکی از مهمترین زیرساخت ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: هر چقدر تنوع راه های ارتباطی استانی بیشتر باشد، شاهد توسعه و رونق گردشگری روز افرون آن استان خواهیم بود.
انتهای پیام/پ