کتاب «مجموعه افسانه‌های ایرانی» به وسیله انتشارات معارف منتشر شد.

زهرا مهاجری نویسنده کتاب «مجموعه افسانه‌‌‌‌‌های ایرانی» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به محتوای این کتاب اظهار داشت: این کتاب در واقع بر گرفته از داستان‌های قدیمی فارس است که به وسیله افراد قدیمی  و سالخورده بیان شده و به زبان فارس معیار برگردانده شده است.

وی بیان کرد: من برای تهیه این کتاب به مناطق مختلف ایران سفر کرده و قصه‌های قدیمی را از زیان افراد پیر هر منطقه یادداشت برداری و به صورت روان و ساده آن را برای جوانان و حتی دانش آموزان به رشته تحریر در آورده‌ام.

این نویسنده با بیان این که حفظ فرهنگ‌نامه ایران مهم‌ترین هدف من از نگارش این کتاب بوده، افزود: داستان‌های قدیمی در حال فراموش هستند و اکثر آن در کتابخانه‌های مردم در حال خاک خوردن است و با فوت افرادی سال خورده این داستان‌های عملاً به دست فراموشی سپرده می‌شود.

وی ابراز داشت: کتاب «مجموعه افسانه‌های ایرانی» تا کنون 6 دفتر آن به زیر چاپ رفته و قرار است تا دو ماه آینده دفتر هفتم آن در دسترس مردم قرار گیرد.

مهاجری ادامه داد: این مجموعه قصه‌هایی با لهجه‌ نیشابوری، مازندرانی و غیره بوده که من آن را به صورت جذاب و در جهت ایجاد انگیزه در بین بچه‌ها به زبان‌ شیرین تبدیل مردم.

وی تاکید کرد: من سعی کردم که این کتاب پر زرق و برق و گران تمام شود تا خانواده‌ها راحت بتوانند این کتاب را تهیه و قصه‌های آن را برای فرزندان تعریف کنند.

وی در پایان گفت: کتاب 130 صفحه‌ای «مجموعه افسانه‌های ایران» در تیراژ 3000 نسخه بوسیله انتشارات معارف منتشر شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار