تحولات فلسطین/

تداوم خشونت های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها در قدس

همزمان با تداوم خشونت های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها در قدس، منابع فلسطینی از تظاهرات فلسطینی ها در همبستگی با مسجدالاقصی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی القدس در گزارشی فوری از وقوع درگیری های شدید میان فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست در محله الصوانه واقع در شرق مسجد الاقصی خبر داد.
نظامیان صهیونیست یک مامورامنیتی وابسته به وزارت امور داخلی و امنیت ملی فلسطین را در جنوب نوار غزه زخمی کردند .
 
منابع فلسطینی همچنین گزارش دادند نظامیان اشغالگر مستقر در خط تماس مرزی فلسطین اشغالی و نوار غزه، روز سه شنبه به طرف نیروهای گشتی امنیت داخلی فلسطین نزدیک شهرک خزاعیه در شرق خان یونس تیراندازی و یک مامور را زخمی کردند .
 
منابع فلسطینی افزودند نظامیان صهیونیست همچنین به طرف خودروی آمبولانسی که قصد داشت مامور زخمی را به بیمارستان منتقل کند، تیراندازی کردند .
 
بنا بر اعلام منابع فلسطینی ، نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین پنج جوان فلسطینی را پس از ورود از نوار غزه به فلسطین اشغالی بازداشت کرد .
 
به گزارش خبرگزاری رسمی اردن از غزه ، شاهدان و منابع محلی همچنین از تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به سوی تظاهرات کنندگان فلسطینی در غرب شهر طولکرم در کرانه باختری و زخمی شدن یک جوان خبر دادند .
 
منابع محلی اعلام کردند تظاهرات فلسطینی ها در حمایت از مسجد الاقصی و محکومیت تعرضات آشکار ارتش اسرائیل و یهودی های افراطی به این مکان مقدس روز سه شنبه در طولکرم برگزار شد .
این منابع افزودند تظاهرات فلسطینی های معترض به اقدامات خصمانه و توسعه طلبانه اسرائیل به درگیری با نظامیان این رژیم در غرب طولکرم منجر شد .
 
نظامیان رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن فلسطینی ها به طرف آنان گلوله های جنگی ، پلاستیکی و گاز اشک آور شلیک کردند.  یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله زخمی شد و تعدادی دیگر هم براثر استنشاق گاز سمی دچار خفگی و تنگی نفس شدند .
 
تظاهرات روز سه شنبه در طولکرم با فراخوان گروههای فلسطینی عضو سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و در حمایت از شهر قدس اشغالی و مسجد الاقصی در برابر تعرضات آشکار و غیر قانونی نظامیان اسرائیل برگزار شد .
 
تظاهرات کنندگان فلسطینی ضمن محکوم کردن اقدامات نظامیان رژیم صهیونیستی و یهودیان افراطی، از کشورهای عربی و اسلامی خواستند به مسئولیت خود در برابر تلاش نظامیان اشغالگر برای تقسیم مکانی و زمانی مسجد الاقصی عمل کنند .
 
شبکه تلویزیونی القدس لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد فلسطینیان و نظامیان رژیم صهیونیستی در اطراف اردوگاه فلسطینی «شعفاط» و شهرک «عناتا» در شمال قدس اشغالی درگیر شدند.
شبکه تلویزیونی الاقصی لحظاتی پیش در خبری فوری از درگیری میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی در مناطق مختلف شهر اشغالی قدس خبر داد.
این شبکه همچنین از ادامه تظاهرات ضد صهیونیستی در مناطق مختلف غزه خبر داد.
 
این شبکه تلویزیونی همچنین اعلام کرد استان های غزه، رفح و استان مرکزی در نوار غزه بعد از نماز عشاء صحنه تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی بود.
 
تظاهرات کنندگان همبستگی خود با قدس و مسجد الاقصی را اعلام و یورش نظامیان صهیونیست به این مکان مقدس را محکوم کردند.

حمله امروز صهیونیست ها به مسجدالاقصی که در سومین روز پیاپی صورت گرفت، منجر به زخمی شدن ده ها فلسطینی و تخریب برخی از قسمت های مسجدالاقصی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار