مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور امروز سه شنبه اعلام کرد: هوای اهواز ناسالم و کلان شهرهای تهران، کرج، تبریز،اصفهان، مشهد و اراک در شرایط سالم قرار دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان از مرکز کنترل و پایش محیط زیست، بر اساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده، وضعیت تحلیل گرد و غبار از ساعت هشت صبح 23 تا هشت صبح 24 شهریور به شرح ذیل است:

درساعت 8 صبح روز گذشته، شمال غرب ، غرب و جنوب غرب رشته کوه زاگرس غبارآلود مشاهده شد که پس از گذشت ساعتی از بین رفت اما مجددا از حدود ساعت 21 شب گذشته این نواحی درگیر گرد و غبار شد و تا صبح امروز به صورت نواری از شمال تا جنوب در نیمه غربی رشته کوه زاگرس رویت شد.

همچنین ازساعت 17 روز گذشته در مناطق مرزی شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور گرد و غبار مشاهده و به تدریج بر غلظت آن افزوده شد.

مجید آزادی مدیرگروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو به خبرنگار علمی ایرنا گفت:سرعت کنونی باد در تهران 5 متر بر ثانیه (18 کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی 13 درصد است. 

وی اظهار کرد:هوای کنونی تهران قسمتی ابری با بیشینه دمای 33 و کمینه دمای 22 درجه سانتی گراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است. 

آزادی گفت: هوای تهران در 24 ساعت آینده کمی ابری دربعدازظهر افزایش ابر و باد و گرد و خاک و 48 ساعت بعدی نیمه ابری در بعدازظهر ابری در پاره ای نقاط رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.

به گفته وی، دمای کنونی تهران 33 درجه سانتی گراد، هوا قسمتی ابری و جهت باد غربی گزارش شده است.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/
برچسب ها: اهواز ، اصفهان ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار