شهرداری تهران گفت: طی دو سال اخیر 60 درصد درآمد شهرداری تهران به حوزه حمل و نقل تعلق می‌گیرد که این موضوع در سالهای اخیر به خوبی قابل مشاهده است.

60 درصد درآمد شهرداری صرف حمل ‌و نقل عمومی می‌شودبه گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم رونمایی از وسایل حمل و نقل پاک اظهار کرد: با افزایش تقاضای سفر و کوتاه شدن روز سعی می‌کنیم تا خدمات رسانی حمل و نقل با روندی روبه‌رو شد همراه باشد.

وی تصریح کرد:‌در حوزه حمل و نقل عمومی سالهای گذشته با برنامه ریزی‌های خوبی که در حوزه سرویس مدارس و توجه به معلولین و جانبازان انجام شد .

قالیباف با بیان اینکه موضوع آلودگی هوا مهم‌ترین معضل سال های اخیر پایتخت بوده گفت: برای حل این معضل احتیاج به همکاری و کمک دولت و مردم است و اگر این همکاری‌ها وجود داشت  تاکنون این مشکل حل شده بود.

وی در ادامه با اشاره به صحبت‌های مدیرعامل تاکسی رانی مبنی بر آلایندگی خودرو پیکان افزود: ما باید به دنبال منبع تولید آلاینده باشیم تا شهر پاک شود .

شهردار تهران گفت: ما نباید هوا را آلوده کنیم و این کار با حمایت ملی و همه جانبه اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس افزود: اگر امروز شهدا زنده بودند مسئولیت پذیری و وجدان کار فرهنگ زندگیشان بود ما نیز با  مدیریت جهادی و فرهنگ جهادی وظیفه داریم هرآنچه نیاز مردم جامعه است را محیا کنیم.

قالیباف از استقبال مردم در استفاده از دوچرخه خبر داد و گفت: در حال حاضر 3 هزارو 300 دوچرخه از ایستگاه‌ها تحویل گرفته می‌شود و با برنامه‌ریزی که داریم این موضوع سیر صعودی به خود می‌گیرد.

وی همچنین به آلایندگی متور سیکلت‌ها اشاره کرد و افزود: شهرداری تهران با تمام مشکلات مالی که دارد به این موضوع نیز ورود کرده است.

شهرداری تهران از اجرای این طرح در آبان ماه خبر داد و گفت: در نیمه دوم سال این طرح اجرا خواهد شد چراکه اقدامات سلبی و ایجابی در همزمان با هم به خوبی جواب می‌دهد.

قالیباف گفت: در تمامی دنیا یارانه به حمل و نقل عمومی تعلق می‌گیرد به طوری که حوزه حمل و نقل عمومی در کشورهای برخوردار تنها بخشی است که به آن  یارانه تعلق می گیرد  و این حق مسلم مردم است.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران 60 درصد از درآمد خود را  به حمل و نقل عمومی اختصاص داده  و این موضوع به خوبی برای مردم قابل مشاهده است و خودشان می‌توانند قضاوت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار