پناهجویان سوری و عراقی معتقدند آمریکا آنها را از سرزمینشان آواره کرده و مسئول شرایط بد فعلی آنها است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ صدها نفر از مردم عراق و سوریه برای حفظ جان و فرار از دست داعش به سمت اروپا در حرکت هستند. آنها مسیر طولانی و پرخطر عزیمت به اروپا را طی می‌کنند تا شاید بتوانند زندگی آرامی را به دور از تهدیدات تروریستی و جنگ داخلی در پیش بگیرند.

تمام این پناهجویان آمریکا و متحدان این کشور را مسئول آوارگی خود می‌دانند. رزگار عبدل پناهجوی 28 ساله عراقی در مجارستان منتظر دریافت اجازه اقامت است و درباره وضعیت خود و دیگر هم‌وطنانش گفت: مشکل عراق، مشکل آمریکا است. هر مشکلی که در سوریه، عراق و دیگر مناطق بحران‌زده مشاهده می‌کنید، به نوعی با حضور آمریکا گره خورده است.

"سارا واگنکش" و " دیتمار بارتسشه" دو مقام ارشد حزب چپ در پارلمان آلمان معتقدند گروه تروریستی داعش نمی‌تواند قدرت گرفته باشد مگر آنکه از سوی منبعی خارجی تامین مالی و تسلیحاتی شود. این دو نماینده بدون آنکه نام کشور خاصی را ذکر کنند اعلام کردند: آنهاییکه مدعی هستند با آموزش و تجهیز افراطی‌های میانه‌رو در جهت کمک به مردم سوریه گام برداشته‌اند، حالا می‌توانند نتیجه این کار خود را مشاهده کنند.

"باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، برای نشان دادن حمایت خود از پناهجویان سوری دستور داد تعداد مهاجران پذیرفته شده سوری تا 10 هزار نفر افزایش یابد. البته این تعداد در مقایسه با سیل عظیم پناهجویانی که به اروپا سفر کرده‌اند اندک و ناچیز است. روزانه هزاران نفر به مجارستان وارد می‌شوند تا خود را به دیگر نقاط اروپا برسانند. نخست وزیر این کشور اذعان کرد مجارستان با بحران بی‌سابقه مهاجرت مواجه شده است. دانمارک از پذیرفتن پناهجویان سر‌باز زده است و دیگر کشورهای اروپایی نیز نمی‌توانند در مقابل این هجم از مهاجران کمک قابل توجهی ارائه دهند.

سازمان ملل اعلام کرد 95 هزار بسته کمک بشردوستانه را به مجارستان ارسال می‌کنند تا در اختیار پناهجویان قرار بگیرد، همچنین خانه‌هایی از پیش ساخته شده برای 300 خانوار ساکن این کشور تدارک دیده می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار