رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان بوشهر، میزان زکات جمع آوری شده در این استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر رکنی اظهار داشت: زکات یکی از واجبات فراموش‌ شده الهی است که در سال‌های اخیر تبلیغات گسترده‌ای در زمینه احیای آن صورت گرفته است.

رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمامی روستاهای استان بوشهر رابطین ستاد زکات فعالیت دارند و اهداف و برنامه‌های این ستاد را برای کشاورزان و عامه مردم تشریح می‌کنند.

وی اضافه کرد: جذب اعتبارات معادل زکات از اقدامات ارزشمندی است که در استان بوشهر شاهد آن هستیم و از سال 87 تا امروز اعتبار معادل زکات استان را جمع کرده‌ایم.

این مسئول اذعان داشت: فقرزدایی و عمران و آبادانی در مناطق پرداخت‌کننده زکات از رویکردهایی است که کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با جدیت به آن توجه داشته است.

رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان بوشهر عنوان کرد: اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه مانند ساخت مسجد، حسینیه، غسالخانه، جاده بین مزارع و ... از رویکردهایی است که اعتبارات معادل زکات در این زمینه صرف شده است.

رکنی ابراز داشت: پروژه‌های عمرانی ستاد زکات از محل اعتبارات معادل انجام می‌شوند و زکات پرداختی کشاورزان نیز صرف محرومیت‌زدایی و حمایت از نیازمندان می‌شود.

وی گفت: در سال 93 با تلاش‌های جمعی در سطح استان شاهد جمع‌آوری دو میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در استان بوشهر بودیم.

رکنی اضافه کرد: هم‌اکنون در تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های استان شاهد فعالیت شورای زکات هستیم که ریاست آن را ائمه جمعه، دبیری آن را کمیته امداد امام خمینی(ره) و قائم مقامی آن را فرمانداران و بخشداران به عهده دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار