رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اقتصاد مقاومتی را نقشه راه استقلال کشور در جهت رسیدن به خودکفایی و توسعه بخش اقتصادی کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ارسلان فتحی پور، حمایت از تولید ملی و در کنار آن ارتقاء کمی و کیفی محصولات و تولیدات داخلی را موجب رقابت پذیرماندن آنها ذکر کرد و افزود: تحقق این امر را در گرو همکاری و همدلی تمامی دستگاه ها و قوای مختلف ذکر کرد.

وی، گفت: اگر تدبیر و برنامه ریزی لازم در حوزه اقتصادی کشور با محوریت تحقق اقتصادی مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی صورت گیرد قطعاً وابستگی به خارج از کشور کاهش خواهد یافت.

نماینده کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی، یکی از مشکلات پیش پای تولیدات داخلی را قاچاق بی رویه کالا از خارج به داخل کشور به صورت غیر مجاز عنوان کرد و افزود: اگر تدابیر جدی برای جلوگیری از کالای قاچاق در کشور صورت نگیرد قطعاً مجتمع های تولیدی و صنعتی که زمینه اشتغال هزاران نفر را در کشور فراهم کرده اند تعطیلی آنها را سبب خواهد شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: همچنانکه مقام معظم رهبری مکرر به نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی تأکید داشته و دارند، وظیف همه ما این است با اتخاذ تدابیر لازم زمینه را برای فراهم کردن منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی فراهم نماییم.

این نماینده مجلس، افزود: تحقق این شعار و بخشنامه محقق نمی شود بلکه این تحقق این امر در قالب یک حرکت جهادی با بهره گیری از ایده ها و نظرات نخبگان علمی، اقتصادی و میدان دادن به فعالان این عرصه ممکن است.

وی، تأکید کرد کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یکی از برنامه های اولویت دار خود را عملیاتی کردن منویات معظم له قرار داده که امیدواریم با همکاری دولت و مجلس بتوانیم گامهای اساسی و عملی دراین زمینه برداریم.
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.