هفت توصیه پلیس فتا به دانشجویان درخصوص پرداخت شهریه

پلیس فتا با توجه به آغاز ترم جدید و پرداخت اینترنتی شهریه دانشگاه‌ها به دانشجویان هشدار داد و گفت: این مسئله فرصتی برای افراد سودجو به وجود می آورد تا با شگردهای جدید کلاهبرداری کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا دایره تشخیص و پیشگیری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به این مطلب افزود: دانشجویان حتی الامکان از مکان های عمومی برای پرداخت اینترنتی شهریه استفاده نکنند و در صورت مراجعه به نت سراها نکات ذیل را رعایت نمایند:

*هنگام مراجعه به نت سراها خود از سیستم استفاده کنند و شهریه را پرداخت نمایند و هیچ گاه اطلاعات کارت خود را در اختیار فرد یا افراد شاغل در کافی نت‌ها قرار ندهند و در صورت کمک و راهنمایی خواستن از افراد مطمئن کمک بگیرند.

*هیچ‌گاه در تماس تلفنی یا هنگام صحبت با دوستان، شماره حساب و رمز خود را به زبان نیاورند.

*در هنگام پرداخت‌ اینترنتی حتماً از کیبوردهای مجازی تعبیه شده در صفحات پرداخت (درگاه بانک‌ها) یا کیبورد مجازی ویندوز استفاده کنند.

*بلافاصله بعد از انجام عملیات پرداخت به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کرده و رمز دوم کارت خود را تغییر دهند.

*هنگام پرداختهای اینترنتی به آدرس صفحه پرداخت دقت کنند.

*برای وارد کردن اطلاعات حساس مانند رمز عبور و نام کاربری همیشه از وب سایت های ایمن که با https:// شروع می شود، استفاده کرده و به وب سایت هایی که آدرس اینترنتی آنها http:// شروع می شود، برای وارد نمودن اطلاعات حساس استفاده نکنند.

* در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش نمایند و هشدار های پلیس را جدی بگیرید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
ممنون
آخرین اخبار